در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

چرا برخی پزشکان دارو‌های گران‌قیمت نسخه می‌کنند؟+ علت آزاد حساب شدن برخی داروها

سرپرست معاونت بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره تجویز دارو‌های گران‌قیمت و آزاد حساب برخی اقلام دارویی توضیح داد.

چرا برخی پزشکان دارو‌های گرانقیمت نسخه می‌کنند؟ + علت آزاد حساب شدن برخی داروهاکوروش فرزین سرپرست معاونت بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تجویز داروهای گران‌قیمت به وسیله پزشکان اظهار کرد: بر اساس قانون پزشکی و طبابت اگر بیماری با داروهای دسته اول درمان می‌شود و هیچگونه مشکل و عوارضی نسبت به داروهای این ردیف ندارد پزشکان باید از همین داروها استفاده کنند.

او ادامه داد: اگر پزشکی از داروهای گران‌قیمت و پر هزینه برای درمان بیماری‌های ساده استفاده کند در صورت تعهد بیمه هزینه‌های آن به وسیله صندوق‌های بیمه گر پرداخت می‌شود ولو آنکه هزینه پرداخت دارو‌های تجویزی گرانتر از اقلام دارویی معمولی یا خط اول باشد.

فرزین تاکید کرد: اگر بیمار به وسیله داروهای ارزان قیمت درمان می‌شود پزشکان نباید به دنبال داروی گران تر و در دسته‌های دوم و سوم باشند مگر آنکه درمان بیماری‌ها با داروهای دسته خط اول و یا دوم جواب ندهد در چنین حالتی پزشکان برای درمان باید از داروهای گران‌تر استفاده کنند.

سرپرست معاونت بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اگر داروی تجویز شده شرط تخصص داشته باشد و پزشکی که این دارو را در برای بیمار نوشته تخصص این حوزه را نداشته  باشد, در این صورت این دارو از تعهد بیمه خارج می‌شود.

او بیان کرد: داروهای ارزانتر و خط اول دسترسی‌ بیشتری برای عموم مردم دارد و بر اساس قانون پزشک باید ارزانترین درمان را انتخاب کند.


بیشتر بخوانید: تشریح آخرین وضعیت پرداخت یارانه بیمه سلامت


فرزین تصریح کرد: بر اساس دستور العمل یکسری از داروها مانند اقلام دارویی شیمی درمانی پزشک مربوطه بر اساس سوابق بیمار و معاینه وی دارو تجویز می‌کند و صندوق‌های بیمه گر به دلیل نداشتن سابقه مریض و عدم دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت  اگر پزشک داروی خط سوم و گران را تجویز کند داروها را تحت پوشش خود قرار می‌‌دهند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از تجویز داروهای گران قیمت از سوی برخی از پزشکان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار