کویت: منتظر شنیدن طرح روحانی برای امنیت منطقه هستیم

معاون وزیرخارجه کویت اعلام کرد که کشورش منتظر است تا طرح رئیس‌جمهور ایران برای امنیت منطقه مطرح شود.

کویت: منتظر شنیدن طرح روحانی برای امنیت منطقه هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الرأی، خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در اظهاراتی مطبوعاتی در ارتباط با اوضاع منطقه گفت: اولا امیدوارم که شرایط در منطقه به حد انفجار نرسد. ثانیا پیشنهاداتی مطرح شده است که از جمله آن طرح آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی جهت تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.

خالد الجارالله افزود: همه می‌دانند نشست هایی در این خصوص برگزار شده و کویت نیز با هدف اطلاع از جزئیات و اتخاذ موضعی واحد در این نشست‌ها شرکت داشته است.

او نسبت به حل بحران در منطقه در سایه شرایط دشواری که وجود دارد ابراز خوش بینی کرد و گفت: امیدوارم که این بحران به خوبی حل شود و ما به ایفای نقش خود به عنوان میانجی ادامه می دهیم. امیر کویت و دیگر مقامات پیام هایی را برای آرام کردن اوضاع ارسال کرده اند.

معاون وزیر خارجه کویت در ارتباط با محتوای پیام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به به امیر کویت گفت: این پیام در ارتباط با امضای پیمان عدم تعرض توسط اعضای شورای همکاری نبود بلکه در چارچوب ایفای نقش کویت و تمایل آن برای آرام‌سازی و دور کردن منطقه از هرگونه انفجار احتمالی بود.

خالد الجارالله در ادامه با اشاره به طرح رئیس جمهور ایران برای صلح در منطقه گفت: باید ابتدا طرح را ببینیم، چه بسا چیز جدیدی در آن باشد؛ ما منتظر شنیدن طرح هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار