۹۵ درصد از اراضی ملی و مراتع آذربایجان غربی سنددار شده اند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت:۹۵ درصد از اراضی ملی و مراتع استان ثبت مالکیت دولتی شده و سنددار شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، موسوی مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری  آذربایجان غربی در آیین تودیع و معارفه رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شوط با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی، معادل ۹۵ درصد از اراضی ملی و مراتع سنددار شده اند افزود: این اقدام گام مهمی در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی است.
 
او  با بیان اینکه چرای غیر مجاز دام‌ها در مراتع و تخریب اراضی ملی از مهمترین چالش‌های موجود در عرصه‌های ملی استان است اظهارداشت:ظرفیت مراتع ما برای استفاده سه میلیون واحد دامی است این در حالی است که بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ واحد دامی مستقیما از مراتع استان بهره برداری می‌کنند که این امر تهدیدی برای تخریب عرصه‌های ملی است.
 
عبدالهی فرماندار شهرستان شوط نیز دراین مراسم با بیان اینکه ۷۰ هکتار از اراضی ملی درشهرستان شوط از متصرفین باز پس گیری و رفع تصرف شده است گفت: این مقدار ازراضی ملی توسط ۷ سود جو طی سالیان گذشته تصرف شده بود کهبا معرفی به مقامات قضایی از دست متصرفین بازپس گیری شد.
 
او اداکه داد:در سطح ۳۵ هکتار نیز در قالب ۲۴ پرونده تخریب تنظیم شده که در محاکم قضایی شهرستان شوط در حال رسیدگی است.
 
درپایان این مراسم رضا مرادخانی به عنوان رییس جدید منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان شوط معرفی و از خدمات رسول حمیدی رییس قبلی تقدیر شد.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم حفظ و صیانت از اراضی ملی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.