معافیت مالیاتی با مسجدسازی در مناطق محروم و سیلزده

معاون بهره‎وری اداره کل اوقاف و امورخیریه لرستان گفت: فعالان اقتصادی در صورت مشارکت در ساخت مساجد مناطق سیلزده و محروم از معافیت مالیاتی برخوردار می‎شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسلم رضایی اظهارداشت: معافیت در نظر گرفته شده، یک ظرفیت قانونی مهم و مناسب برای جذب و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل و حتی تجهیز مساجد لرستان است.

او تصریح کرد: در این راستا هزینه‌های انجام شده توسط فعالان اقتصادی برای احداث و تکمیل مساجد، بعد از تایید اوقاف و امور خیریه، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی خواهد شد.

معاون بهره وری اداره کل اوقاف وامورخیریه لرستان افزود: بخش قابل توجهی از ۲هزار و ۲۰۰ باب مسجد ثبت شده در سامانه جامع موقوفات لرستان احداثی، تعمیری و نیمه کاره و از طرفی روند فعلی تکمیل طرح‌های نیمه کاره، مساجد تخریب شده و آسیب دیده از سیل فروردین ماه، زمان بر است.

رضایی با اشاره به ضرورت احداث مساجد به عنوان محور فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی گفت: استفاده از ظرفیت قانونی معافیت‎های مالیات، مشوق مناسبی برای هدایت فعالان و بنگاه‎های اقتصادی به منظور مشارکت در احداث، تعمیر، تجهیز و تکمیل مساجد استان با اولویت مناطق آسیب دیده از سیل، محروم و کم برخوردار تلقی می‌شود.

سیل فروردین ماه امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان به مساجد و بقاع متبرکه لرستان خسارت زد.

انتهای پیام/م

معافیت مالیاتی با مسجدسازی در مناطق محروم و سیلزده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.