مدیرکل حج و زیارت استان قم مطرح کرد؛

۳۵ هزار نفر از قم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند

صالحی گفت: طی ۳۳ روز گذشته و تاکنون ۳۵ هزار نفر از مردم قم در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهدی صالحی مدیرکل حج و زیارت استان قم در جلسه ستاد اربعین استان قم که با حضور استاندار قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، گفت: از ابتدای شهریورماه تا کنون ۳۵ هزار نفر در قم برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که این ثبت نام با پیگیری ستاد مرکزی اربعین است و کاملاً رایگان بوده و تنها مبلغ ۲۲ هزار تومان به عنوان بیمه و عوارض دریافت می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون آمار ثبت نام در مقایسه با سال گذشته با کاهش روبرو بوده و امیدواریم تا روز‌های آینده افراد بیشتری ثبت نام کنند، گفت: شهروندان و علاقمندان فقط می‌توانند از این سامانه برای ثبت نام استفاده کنند و در منازل خود و از طریق گوشی تلفن هوشمند هم می‌توانند وارد این سامانه شوند.

آموزش امداد و نجات به موکب داران

در ادامه این جلسه در کمیته امداد و درمان امکانات در نظر گرفته شده برای زائران در شهر قم و کشور عراق مورد بررسی قرار گرفت.

این کمیته در زمینه اطفای حریق، درمان و هم‌چنین امداد و نجات از هر موکبی ۵ نفر را آموزش خواهد داد که از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) هم درخواست شد با توجه به میزبانی از زائران داخلی و خارجی در ایام اربعین جایگاه ویژه‌ای برای آتش نشانی و اورژانس در حرم در نظر گرفته شود.

همکاری رسانه‌ای با رسانه‌ای برون مرزی و چند استان دیگر

در ادامه جلسه و هنگام بررسی وضعیت کمیته اطلاع رسانی، از بر همگاری با رسانه‌های مکتوب و مجازی تأکید شد که مسئول این کمیته گفت: باید در حوزه فرهنگ سازی برای پذیرایی و هم برای مشارکت در پیاده‌روی اربعین اطلاع رسانی شود و ما از ظرفیت فضای مجازی و هم‌چنین رادیو و تلویزیون کشور عراق استفاده می‌کنیم.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر افزود: برای اطلاع‌رسانی در ۱۰۸ موکب اختصاصی قم در کشور عراق قرار است چند نفر خبرنگار، عکاس در موکب‌ها همکاری کنند و با هماهنگی با تولیت حرم‌های امام حسین علیه السلام قرار است تجهیزات تدوین، دوربین و تجهیزات تصویربرداری برای مستند سازان اربعین از قم ارسال شود.

در ادامه کمیته حمل ونقل از آمادگی ۱۰۰ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران قمی از مرز مهران و هم‌چنین آمادگی کمیته خدمات شهری شهرداری برای پذیرایی از زائران در شهر مقدس قم همزمان با ایام اربعین خبر دادند.

انتهای پیام/الف

ثبت نام ۳۵ هزار نفر از قم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.