مروری بر شکست مفتضحانه ارتش آمریکا در برابر ایران در «چالش هزاره ۲۰۰۲»

نشنال اینترست در مطلبی با اشاره به افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس، تجربه تلخ آمریکا در سال ۲۰۰۲ در جنگ شبیه‌سازی شده علیه ایران را یادآوری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی نوشت: در شرایطی که تنش‌ها در منطقه خلیج فارس تشدید شده است، جای آن دارد یادآوری کنیم در سال ۲۰۰۲ پنتاگون جنگ با ایران را شبیه‌سازی کرد که طی آن گروهی از تفنگداران نیروی دریایی تا دندان مسلح آمریکا در برابر نیرو‌های یکی از فرماندهان دشمن جنگی خونین به راه انداختند و در این جنگ، ایران پیروز شد.

در آن جنگ که «چالش هزاره ۲۰۰۲» لقب گرفته بود، نیرو‌های درهم و برهم سر لشکر «پل وان ریپر» اعم از نظامیان، کشتی‌ها و هواپیما‌ها به لحاظ سازماندهی و توانمندی شبیه نیرو‌های واقعی ایرانی شبیه‌سازی شده بودند و موفقیت آن‌ها در مقابله با حملات شبیه‌سازی شده نیرو‌های آمریکایی می‌توانست نشان دهد نیرو‌های ایرانی چگونه ممکن است در یک جنگ واقعی وارد عمل شوند.

این عملیات شبیه‌سازی‌شده طی دوره‌ای دوساله از سوی فرماندهی ستاد مشترک آمریکا طراحی شده بود و ۱۳۵۰۰ شرکت‌کننده و تعداد زیادی سایت‌های آموزشی واقعی و شبیه‌سازی شده داشت. ولی کمتر از ده دقیقه نیرو‌های سرلشکر وان ریپر به عنوان نیرو‌های ایرانی موفق شدند نیرو‌های آمریکایی را در این بازی جنگی شکست دهند.

شوک وارده از این شکست، برنامه‌ریزان را مجبور کرد در سایر بازی‌های جنگی شبیه‌سازی‌شده برای نیرو‌های آمریکایی تجدید نظر کنند.

نشنال اینترست در ادامه نوشت: البته در یک نبرد واقعی کسی نمی‌تواند به منظور حفظ برتری آمریکا قواعد بازی را تغییر دهد. اگر ایران واقعا بخواهد تاکتیک‌های موثر و مهلک سرلشکر وان ریپر را پیاده کند، حتی ممکن است خسارات به مراتب بیشتر از خساراتی که نیرو‌های ریپر در این جنگ شبیه‌سازی وارد کردند، به نیرو‌های آمریکایی وارد کنند.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در حالی این مطلب را منتشر می‌کند که آمریکا اخیرا با اقدامات تحریک‌آمیز خود در خلیج فارس، تنش‌ها را در منطقه افزایش داده است. در همین حال مقامات نظامی کشورمان تاکید کرده‌اند هرگز آغازگر جنگی نخواهند بود ولی در صورت بروز درگیری در دفاع از خاک کشورمان کوتاه نخواهند آمد. در عین حال آمریکا اخیرا با اعلام اینکه در پی به راه انداختن درگیری نظامی نیست، به بهانه‌های واهی تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
باید بقول سید حسن نصراله هر کی یا هر کشوری به هر بهانه ای به هرجای ایران حمله کرد تقصیر اسرائیل بندازیم ونابودش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
تازه این فقط نیروهای نظامی شبیه سازی شده واقعی به کنار اگه یه روزی چنین چیزی بشه نه تنها نیروهای مسلح ما مردان زنان وبچه های خودمون هم فدای خاکمون می کنیم تا ذره‌ای از خاک وطنمون زیر پای متجاوز نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
خودشونم ميدونن جنگ با ما آخرين جنگشونه
آخرین اخبار