در صحن مجلس مطرح شد؛

پژمانفر: آقای لاریجانی! شما تریبون‌ها را بسته اید/ لاریجانی: باید از کیان مجلس دفاع کنیم

رئیس مجلس خطاب به نماینده مشهد گفت: همه ما و شما باید از کیان مجلس دفاع کنیم و نباید زحمات نمایندگان زیر سوال برود.

پژمانفر: آقای لاریجانی شما تریبون ها را بسته اید/ لاریجانی:باید از کیان مجلس دفاع کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، گفت: متاسفم که شما فرمایشاتی در صحن علنی مجلس فرمودید که شاید رادیو‌های بیگانه هم به این راحتی نتوانند آن را پخش کنند.

او افزود: ما نماینده مجلس هستیم، در چارچوب قانون از حقوق مردم دفاع می‌کنیم و از حقوق قانونی خود در این باره استفاده می‌کنیم ولی شما مسائلی را مطرح کردید که ما چند سال است تلاش کردیم تا آن مسائل را در فضای قانونی پیش ببریم.

پژمانفر تصریح کرد: من درباره تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تذکر دادم که این کار دو سوم آرای نمایندگان را می‌خواهد و جزئیات دیگری را هم مطرح کردم که شما اجازه طرح آن را ندادید، شما به من اعلام کردید که تریبون دست ماست، این در حالی است که ما برای آنکه حرف‌های خود را بزنیم داد و بیداد می‌کنیم، در حالی که این کار برای انجام وظایف قانونی‌مان است، برادرِ شما ۱۰ سال رئیس قوه قضائیه بود، ضمن اینکه شما ۱۲ سال است که رئیس مجلس هستید. این در حالی است که در میدان سید اسماعیل می‌گویند بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد.

پژمانفر افزود: حرف ما این است که طبق وظایف قانونی خودمان باید از حقوق مردم دفاع کنیم و شما قسم خوردید که پایبند قانون باشید و از آن دفاع کنیم، اگر اجازه می‌دادید در این مجلس حرف‌هایی را بگوییم، مردم برای بیان اعتراضات خود به خیابان‌ها نمی‌آمدند و وقتی مردم نتوانند حرف‌شان را از طریق نماینده‌شان در مجلس بزنند در خیابان‌ها جمع می‌شوند، آقای لاریجانی! شما تریبون‌ها را بسته‌اید و باعث بی‌نظمی‌ها هستید. شما باعث شدید که رادیو‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی کار کرده و به کشورمان صدمه بزنند.

پژمانفر تصریح کرد: بار‌ها درباره موضوعات قانونی و خلاف آیین‌نامه تذکر دادم و گفتم که تشکیل وزارت بازرگانی با بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری و بند ۲۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه مغایر بوده و با اصل ۷۵ قانون اساسی هم مغایرت دارد و اینکه شما توجیه می‌کنید دو وزارتخانه خرجی ندارد، اشتباه است. آیا دو وزیر در یک اتاق می‌نشینند؟ خیلی از مسائل از سوی شما در مجلس مطرح می‌شود، ولی اجازه نظر به ما نمی‌دهد.

پژمانفر گفت: آقای لاریجانی! شما برادر ما هستید و همه در یک نظام قرار داریم شما مرا متهم به آن کرده که ما در چارچوب‌ها و مرز‌ها نیستیم؛ آیا این‌گونه است؟ شما اجازه ندادید حرف قانونی خود را بزنیم، شما اختیارات مجلس را به جلسه سران قوا بردید و مجلس را ناکارآمد کرده‌اید.ما شما را دعوت به صبر می‌کنیم و نباید حرف‌هایی که رادیو‌های بیگانه علیه نظام می‌زنند را باور کنید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پژمانفر گفت: شما مطالبی را فرمودید که قضاوت آن با مردم است. آیا من مانع حرف زدن شما هستم، در حالی که این حرف شما دقیق نیست، با تدبیر مقام معظم رهبری اختیارات مجلس را به جای دیگری بردند و رهبر انقلاب در شرایط تحریمی فعلی شورای هماهنگی قوا را تشکیل دادند، ایشان فرمودند که رئیس قوه مقننه هم در این شورا باشد. چرا می‌گویید که کردید؟ در حالی که من این کار را نکردم.

رئیس مجلس افزود: من در پاسخ به تذکرات شما گفتم باید این تذکر طبق آیین‌نامه مطرح شود، آیین‌نامه هم می‌گوید اگر نمایندگان اخطاری دادند رئیس مجلس باید آن را قبول کند و آن را به رای بگذارد، تذکر آیین‌نامه‌ای خلاف موضوعات باید به تشخیص من باشد تا مطرح شود، شما من را به دیکتاتوری متهم کردید، در حالی که این گونه نیست.

رئیس مجلس تصریح کرد: من موظف نیستم تشخیص دیگری را قبول کنم و باید به تشخیص خود عمل کنم، کشور دست مجلس و دولت است، مجلس که یک نفر نیست؛ این در حالی است که شما می‌گویید مجلس را من اداره می‌کنم.

لاریجانی تصریح کرد: در کشور ما مردم سالاری وجود دارد و ولی فقیه هم در راس آن است و قوا در چارچوب‌های خود تصمیم‌گیری می‌کنند، نمایندگان مجلس نظرات مختلفی دارند و وقتی من در یک رسانه می‌بینم مجلس را به سخره گرفته‌اند ناراحت می‌شوم؛ چراکه مجلس پایگاه قانونگذاری است،  همه ما و شما باید از کیان مجلس دفاع کنیم و نباید زحمات نمایندگان زیر سوال برود، در حالی که الفاظی که شما به کار بردید مجلس را زیر سوال برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار