رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت مطرح کرد:

تفاوت نسل و فاصله جغرافیایی نباید بین سالمندان و جوانان اختلاف ایجاد کند

شطی گفت: برخی بزرگترهای خانواده با فرزندان خود فاصله زیادی دارند، اما این فاصله نباید بین یک خانواده اختلاف ایجاد کند.

تفاوت نسل و فاصله جغرافیایی نباید بین سالمندان و جوانان اختلاف ایجاد کندمحسن شطی رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت با بیان «روز سالمند و همبستگی در بستر خانواده و جامعه» به‌عنوان شعار روز دوم هفته سالمند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: ایجاد یکپارچگی و همبستگی در خانواده‌ها باعث ایجاد آرامش در بین آنها می‌شود و روابط بین افراد به خصوص فرزندان و سالمندان باید بر اساس ارزش‌های اخلاقی باشد. فرد باید رضایت کافی از روابط خود با خانواده‌اش را داشته باشد.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: وقتی که افراد احساس عاطفی با دیگر اعضای خانواده خود داشته باشند باعث ایجاد امید و نشاط در بین آن‌ها می‌شود، اگر این موضوع در بین نسل‌ها مانند فرزند و نوه و پدربزرگ‌ها برقرار باشد از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

او بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از بزرگترهای خانواده از نظر جغرافیایی با فرزندان و نوه‌های خود فاصله زیادی دارند؛ همچنین نسل‌های مختلف یک خانواده ممکن است دارای اختلاف عقیده و تعارض‌هایی باشند اما علیرغم اینگونه اختلاف‌ها نسل‌های مختلف خانواده باید از یک گونه همبستگی برخوردار باشند.


بیشتر بخوانید: سونامی وحشتناک سالمندی پیش روی جمعیت ایران/ رشد قارچ‌گونه خانه‌های سالمندان در گوشه و کنار شهر‌ها


شطی ادامه داد: اعضای مختلف خانواده برای حفظ استحکام و همبستگی‌شان باید قدر‌دان زحمات همدیگر باشند به طوری که هر یک از اعضا به خصوص سالمندان در محیط خانواده خود احساس مفیدی و ارزشمندی داشته باشند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکپارچگی میان اعضای خانواده یک احساس دو طرفه است،‌ افزود: یکپارچگی بین اعضای مختلف خانواده فقط به این معنی نیست که فقط سالمند مورد احترام قرار بگیرد بلکه اینطور است که پدر بزرگ و مادر بزرگ به نوه‌هایشان احترام می گذارند و نوه‌ها نیز قدر‌دان کارها و زحمات آن‌ها هستند که این تعامل باید مستحکم و طولانی مدت باشد.

او افزود: هنگامی که پدر پس از کار و تلاش بازنشسته می‌شود نباید اینطور باشد که به دلیل نداشتن توان مالی دیگر فرزندان آن را به عنوان یک فرد تاثیر گذار نگاه نکنند و احساس ارزشمندی پدر از بین برود.

انتهای پیام/

گفت‌وگو با رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت به بهانه هفته سالمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.