افزایش حجم سهام معامله شده در بورس استان فارس

حجم سهام معامله شده در بورس استان فارس ۱۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با اشاره به عملکرد بورس استان فارس در ۶ ماه نخست سال اظهار کرد: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۵۵۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت که متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام در این مدت ۱۳۸ هزار و ۵۵۶ میلیون ریال بوده است.

او گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۱۹ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۷ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۳ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان با بیان اینکه در ۶ ماه مورد گزارش قریب به ۷۳۲ نفر ساعت کلاس آموزشی در تالار شیراز برگزار شده است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس ۲۳ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

او تصریح کرد: در ۶ ماه اخیر ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۶۲۸۸۳۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۵۳۲۹ میلیون ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با اشاره به آمار تابستان افزود: در سه ماهه دوم سال و طی ۶۲ روز فعالیت ۱۹۰۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۹۹۱ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت که متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۱۴۵۰۲۴ میلیون ریال بوده است.

ترابیان گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۲۰ درصد و ارزش ریالی معاملات ۷۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/چ

معامله بورس منطقه ای استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.