فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوی در فرودگاه پکن

هوآوی سیستم هوشمند مسافراتی 5G این شرکت را در فرودگاه پکن فعال و خدمات ویژگی را به مسافران ارائه می‌دهد.

فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوری در فرودگاه پکنبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، غول فناوری چینی در صدد است با راه‌اندازی سرویس‌های نسل پنجم اینترنت همراه در فرودگاه بین‌المللی پکن خدمات ویژه‌ای را به مسافران در این محل ارائه دهد. هوآوی در این پروژه با شرکت یونیکورن همکاری می‌کند و قرار است سرویس‌های 5G را در دیگر فرودگاه‌‌های چین نیز راه‌اندازی کنند.


بیشتر بخوانید: ساخت بزرگترین فرودگاه جهان در پکن +فیلم


سیستم‌های پیشرفته 5G در فرودگاه پکن می‌توانند خدمات متنوعی را به مسافران ارائه دهند و در موارد مختلفی از قبیل سیستم‌های تشخیص چهره، حفاظت‌های امنیتی شبانه روزی و چک کردن کارت شناسایی و گذرنامه مردم به کارگیری شود. با به کارگیری فناوری 5G دیگر نیازی نیست مسافران صف‌های طولانی را برای رویت گذرنامه خود توسط ماموران انتظامی مستقر در فرودگاه منتظر بمانند و تنها کافی است با اسکن کد QR نصب شده در محل‌هایی خاص آن تمامی مراحل را به سرعت انجام دهند. 

فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوری در فرودگاه پکن

به کارگیری اینترنت 5G در فرودگاه پکن

سیستم‌های مجهز به فناوری 5G می‌توانند وسایل و چمدان‌های مسافران را تمامی مدت حضور در فرودگاه زیر نظر گرفته و ردیابی کنند تا در صورت اقدامات مجرمانه و تلاش سارقان برای دزدیدن وسایل مسافران به راهی بتوان افراد مجرم را شناسایی کرد. بررسی‌های اولیه نشان داده است سرعت انتقال داده در شبکه 5G در حدود ۱.۲ گیگابایت بوده، این سرعت حدودا ۲ برابر بیشتر از نسل چهارم اینترنت است. 

مسئولان فرودگاه پکن در مورد اقدامات اخیر خود گفتند: "شبکه اینترنت 5G با مجهز شدن به هوش مصنوعی، فرودگاه و فرایندهای روزانه درون آن را متحول کرده و می‌تواند فرودگاه پکن را به الگویی مناسب برای سایر فرودگاه‌ها در جهان تبدیل کند. مقامات چینی در نظر دارند تا چند سال آینده فرودگاه‌های بسیار بزرگی را در این کشور افتتاح کرده و از فناوری 5G به شکلی بسیار گسترده در آن‌ها استفاده کنند. "

فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوری در فرودگاه پکن

البته این حجم از به کارگیری فناوری موجب به وجود آمدن نگرانی‌هایی نیز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به درصد خطای سیستم‌های رایانه‌ای در مواردی مثل تشخیص چهره اشاره کرد. 

انتهای پیام/

هوآوی فناوری 5G را در فرودگاه پکن به کارگیری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.