دانستنی‌های تحصیلی؛

سه‌ماه مانده به کنکور چه کنیم؟

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی باقی مانده به کنکور سراسری، برنامه ریزی ویژه این دوره بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از دانش آموزان به دلایل مختلفی نمی‌توانند ماه‌های آخر را به خوبی درس بخوانند و تصور می‌کنند اگر برای کنکور سال آینده آماده شوند، بهتر است.

بهتر است دانش آموزان از همین زمان باقی مانده استفاده کنند. اما اگر دانش آموز تمرکز خود را بالا ببرد و خوب به خواندن درس ادامه دهد؛ حتی در همان سه ماه آخر هم نتیجه خوبی را  خواهد گرفت.

راهکار مطالعه

دانش آموزان در ابتدا برای شروع از خودشان یک آزمون تعیین سطح بگیرند، که بهتر است سوالات آن استاندارد و قابل قبول باشد. این آزمون باید بدون زمان گیری انجام شود، زیرا قرار است سرعت عمل و اطلاعات دانش آموز مورد بررسی قرار بگیرد. دانش آموزان برای بدست آوردن نتایج خوب باید برنامه ریزی خوبی داشته باشند. برنامه ریزی از اهمیت خاصی برخوردار است.

دانش آموزانی که در ماه‌های آخر کنکور بسیار پیشرفت می‌کنند؛ تمام افرادی هستند که دچار چند برنامه‌گی نشده اند و از یک برنامه‌ خوب پیروی می‌کنند.

دانش آموزان بهتر است در تمام دوره‌های آزمون‌های آخر سال شرکت کنند و طبق آن پیش بروند. همچنین باید بخشی از دروس پایه خود را که باقی مانده، در نیم سال دوم مطالعه کنند و حتما برای آن، وقت مشخصی را در نظر بگیرند و تلاش کنند که مطالعه آن را به پایان برسانند.


بیشتر بخوانید: راه‌های حل مشکل «ریاضی» کودک در مدرسه


یکی از مهم‌ترین روش‌های دانش آموزان برای بهره وری، داشتن شیوه‌ مطالعه‌ای مناسب است. پس یکی از راه‌های بسیار مهم این است که دانش آموزان در نیم سال دوم، به خصوص ایام عید و دوره بعد از آن وقت بیشتری را به مطالعه دروس متنی و همچنین عمومی در نظر بگیرند.

اگر بر روی دروس عمومی تاکید زیادی است، به دلیل این است که خواندن آن برای دانش آموز بازده بسیار بالایی دارد. البته درس‌های عمومی فرار هستند و به همین دلیل لازم است در زمان باقی مانده تا کنکور درس‌های عمومی را نسبت به قبل بیشتر بخوانند تا بتوانند با حضور ذهن بیشتری در جلسه کنکور حاضر شوند.


بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای آشتی تازه واردها با کلاس درس


بهترین راهکار ها برای سه ماهه آخرکنکور

معمولا بعد از عید اکثر آزمون‌های آزمایشی رویکرد جمع بندی دارند. نگران مباحث عقب مانده‌ خود نباشید، زیرا تمام رتبه برتری‌ها هم درگیر این موضوع هستند.  مباحث جمع بندی را به سه دسته ضعیف، متوسط و مسلط تقسیم کنید.

برای مباحث ضعیف نیاز دارید که دوباره کتاب را مطالعه کرده و تست بزنید. برای مباحث متوسط نیاز به مرور سریع جزوه و تست زدن دارید.

برای مباحث مسلط شما باید نکات و خلاصه‌های خود را مرور کرده و تست‌هایی را که از قبل علامت گذاری کرده اند و جزو سوال‌های مهم بوده را کار کنید. دانش آموزان باید سعی کنند در مطالعه از درس‌های متنوع استفاده کنند تا برایشان کسل کننده نباشد. به همین خاطر باید برنامه مطالعاتیشان را طوری تنظیم کنید که بیش از حد خسته نشوید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۰۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
کنکور رو که عاقلانه و عادلانش اینه که برا 99 بگین 4 ماه مونده...
Iran (Islamic Republic of)
keyvan
۱۶:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
هیچی مشخص نیس هنوز