با حضور معاون وزیر صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ مهر برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان فوق تخصصی اکبر مشهد

معاون وزیر آموزش و پرورش زنگ مهر را برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان فوق تخصصی اکبر مشهد نواخت.

نواخته شدن زنگ مهر برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  رضوان حکیم‌زاده  معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: راه اندازی کلاس درس برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان‌ها نقش مهمی در حفظ روحیه کودکان دارد.

او با بیان اینکه فعالیت کلاس درس در بیمارستان القاگر نشاط زندگی است، تصریح کرد: با این اقدام دانش‌آموزان بیمار احساس کنند زندگی به صورت عادی در جریان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت معلمان داوطلب تدریس در کلاس درس بیمارستانی نیز کاری خداپسندانه در سختترین شرایط کوکان در کنار آنها، اقدامی بسیار پسندیده است.

حکیم‌زاده  افزود: امیدواریم  با تداوم این اقدام ارزشمند امکان برخورداری از تحصیل برای همه کودکان فراهم باشد.

دکتر علی خاکشور رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر نیز گفت: برپایی کلاس درس در بیمارستان اقدامی خوب از سوی شهروندان نیک‌اندیش مشهدی است که معلمان داوطلب نیز نقش مهمی در اجرای آن دارند.

او تصریح کرد: بر این اساس می‌کوشیم در فضای بیمارستان شرایطی فراهم آید تا نه تنها رنج کودکان از بیماری کاهش یافته و احساس نشاط نمایند بلکه از دغدغه والدین آن‌ها نیز کاسته شده تا آرامش یافته و فقط پیگیر امور درمان فرزندان بیمارشان باشند.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر دو سال و نیم پیش با گنجایش ۲۵۰ تخت بیمارستانی ویزه این طیق سنی بهره‌برداری شد. هم‌اینک ۲۰۰ تخت بیمارستان برای کودکان در این مرکز درمانی فعال است.

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: طرح تشکیل کلاس در بیمارستان‌ها پنج سال پیش در این استان تدوین و ابتدا در بیمارستان دکتر شیخ مشهد به کمک شهروندان نیکوکار اجرا شد.

او تصریح کرد: این طرح هم‌اینک در بیمارستان‌های دکتر شیخ، امام رضا (ع)، قائم (عج) و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در حال اجرا است. تمام نهاد‌های مرتبط با اجرای این طرح نگاهی خوب و جامع دارند و تلاش می‌شود والدین کودکان بستری در بیمارستان دغدغه‌ای جز درمان کودکان خود نداشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:  برای گسترش این طرح تفاهمنامه‌ای بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان منعقد شده که شیوه‌نامه اجرای آن به همه استان‌ها در سراسر ارسال ابلاغ خواهد شد.

حقیقی افزود: ۷۰ معلم داوطلب در سطح این استان در اجرای طرح برپایی کلاس درس در بیمارستان‌ها همکاری دارند.

کلاس درس کودکان بیمار در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد مهر ماه پارسال افتتاح شد. این کلاس درس برای کودکان بیمار که نیاز به بستری بیش از پنج روز دارند دایر است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

نواخته شدن زنگ مهر برای کودکان در بستر بیماری با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار