تدریس یکهزار و ۵۰۰ معلم در مناطق عشایری خوزستان

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان گفت: یکهزار و ۵۰۰ معلم در مناطق عشایری استان، تدریس دانش آموزان ساکن در این مناطق را بر عهده دارند.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش عشایر استان به صورت رسمی، پیمانی و حق التدریس مشغول کار هستند.

او درخصوص وضعیت تدریس در مناطق عشایری استان بیان داشت: خوشبختانه با استخدام سرباز معلم‌های سال‌های ۷۹ تا ۹۱، تاحدودی مشکل کمبود نیروی انسانی ما رفع شده است، ضمن اینکه مشکل کلاس‌های بدون معلم خود را با افزودن ساعات اضافه کاری و ۲ شیفت شدن رفع کنیم.

تدریس یکهزار و ۵۰۰ معلم در مناطق عشایری خوزستان

قنبری به مشکلات مالی آموزش و پرورش عشایری خوزستان اشاره و بیان کرد: تهیه لوازم التحریر، هزینه کتاب، ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایری را از جمله این مشکلات است که حتی سبب ترک تحصیل دانش آموزانی می‌شود که دارای مشکلات مالی هستند.

این مقام مسئول اذعان داشت: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایری، با تلاش‌های فراوان، کتاب‌های درسی پایه‌های اول تا سوم ابتدایی را بصورت رایگان بین این دانش آموزان توزیع کردیم و تا بخشی از لوازم التحریر مورد نیاز نیز از سوی خیران تامین شد.

تدریس یکهزار و ۵۰۰ معلم در مناطق عشایری خوزستان

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان با بیان اینکه همچنان با مشکل تامین لوازم التحریر مواجه هستیم، اظهار کرد: عمده مشکل ما ایاب و ذهاب دانش آموزان است که با رفع این مشکل می‌توان از بازماندن دانش آموزان از تحصیل جلوگیری بعمل آورد.

انتهای پیام/گ

کمبود نیروی انسانی در مدارس روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.