آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه:

باید کرامت و شأن طلاب حفظ شود

آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به وضعیت معیشتی طلاب،خواستار حفظ کرامت و شأن آنان به‌عنوان سربازان امام زمان(عج)شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظانم تقلید امروز در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات، نسبت به اهمیت کار خدمت به طلاب و سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه بیان کرد: این کار شما که خدمت به سربازان امام زمان(عج) است، از افضل قربات است و خدمت به حوزه‌های علمیه که اساس مذهب و دین می‌باشد، عندالله ماجور است.

او در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت طلاب، حفظ کرامت و شأن طلاب را به‌عنوان سربازان حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه خواستار شدند.

این مرجع تقلید در پایان بر تعظیم شعائر ایام ماه محرم و فاطمیه در حوزه‌های سراسر کشور تأکید کردند و افزودند: اگر آن خدمت انجام شد و این عمل احیای شعائر حسینی و فاطمی صورت گرفت، اجرتان با خود حضرت، ولی عصر علیه‌السلام خواهد بود و ما هم به نوبه‌ی خود، هر کاری را که از عهده برآید، دریغ نمی‌کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت.

او با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت و اهداف حوزه است گفت: بر اساس این رویکرد تلاش می‌کنیم آن‌هایی که نقش بیشتری در انجام وظیفه و رسالت طلبگی و حوزوی دارند در بهره‌مندی از خدمات در اولویت باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: حمایت از طلاب مناطق محروم که ایثارگرانه در این مناطق خدمت می‌کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در راستای رویکرد هدفمندی خدمات است.

او گفت: تکریم معمرین و از کارافتادگان که دیگر توان ندارند برای خدمت تلاش کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات است و برای همین منظور مدیران مراکز خدمات به صورت دوره‌ای با آن‌ها دیدار می‌کنند و احوالشان را می‌پرسند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: در تلاشیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ویژه خانواده‌های روحانیون، آن‌ها حرفه‌ای را یاد بگیرند تا حداقل بتوانند هزینه‌های زندگی خود را کم کنند و به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.


او با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند، گفت: یکی از رویکرد‌های مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: برگزاری اردو‌های خانوادگی با هدف تحکیم و تعالی بنیان خانواده، کارگاه‌های مشاوره ویژه زوج‌های جوان طلبه و همایش تلبس جهت آشنایی خانواده‌ها طلاب تازه تلبس با شرایط تعمم از دیگر برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات برای خانواده‌ها است.


انتهای پیام/ش

دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با آیت‌الله وحید خراسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.