آموزش بیش از هزار زندانی در مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: بیش از هزار زندانی ۶ ماه امسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: بیش از هزار نفر از زندانیان مازندران در ۶ ماه امسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

او افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان موثر بوده و در کاهش معضلات اجتماعی نقش بسزایی دارد.

درویشی با اشاره به ضرورت توسعه ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان گفت: یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه، بیکاری است کسانی که شغل ندارند به کار‌های خلاف قانون روی آورده و راهی زندان می‌شوند.

او افزود: این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم نمودن زمینه اشتغال سبب بازگشت مناسب با آینده خوب زندانیان به جامعه را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه فراگیری آموزش‌های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه بسیار اهمیت دارد، گفت: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه بر ایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان نیز می‌شود.

 درویشی افزود: نیروی متخصص و ماهر در پیشرفت کشور تاثیرگذار است و در مسیر توسعه، نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهمترین و کارآمد‌ترین ابزار‌ها محسوب می‌شود.

او با اشاره به فعالیت‌های کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان‌های استان گفت: در حال حاضر ۳۹ حرفه مهارتی در ۳۳ کارگاه در ۱۱ زندان استان ارایه آموزش‌های مهارتی می‌دهند که برای تقویت این مراکز مربیان مجرب و تجهیزات مناسبی را به منظور آموزش مددجویان اعزام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای مازندران افزود: تمامی این رشته‌ها بر اساس سرفصل‌ها و استاندارد‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت آموزش‌های عملی و از سوی مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.

او گفت: آزمون‌های پایان دوره این دوره‌ها از سوی آزمون گران اعزامی اداره کل اخذ و گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده در آزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و مانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز شهر صادر و تحویل مددجویان می‌شود.

انتهای پیام/ م

برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای زندانیان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار