هاشمی طبا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فیفا و یوفا دنبال باج خواهی سیاسی از ایران هستند/ امکان جعل بلیت‌های ورزشگاه وجود دارد/ برخورد‌های کمیته انضباطی برای بازدارندگی کافی نیست

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره شرایط و راهکارهای حضور بانوان در ورزشگاه های کشور توضیحاتی داد.

مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از وضعیت گیت گذاری و فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه ها اظهار داشت: ساز و کار نصب این گیت ها و فروش بلیت در ورزشگاه ها درست نیست و اگر می خواستند اینگونه بلیت فروشی کنند باید روشی که در سینماها اعمال می شود اجرا کنند. در سینما هر کسی می خواهد بلیت الکترونیکی بخرد ابتدا شماره ای را از سایت دریافت کرده و پس از درج آن شماره در سالن سینما، بلیت خود را دریافت می کند‌. در روشی که اکنون برای بلیت فروشی بازی ها انجام می شود، امکان جعل وجود دارد و هرکسی می تواند پرینت جعلی بگیرد و وارد ورزشگاه شود.

هاشمی طبا

برای فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه ها باید مانند سینما عمل کنیم

او افزود: اعتقاد دارم تعریف دقیقی درباره بلیت فروشی الکترونیکی در ایران و نصب گیت ها نیست و اکنون شاید به جز یکی دو ورزشگاه، سایر استادیوم های ما آمادگی چنین موضوعی را نداشته باشند. این بحث در ورزشگاه های کشورمان جا نیفتاده است و اگر روشی که برای فروش بلیت سینماها وجود داشت انجام می شد بهتر به نتیجه می رسیدیم.


بیشتر بخوانید: استادیوم آزادی مورد تایید نمایندگان فیفا


برخی ها، فضای ورزشگاه را محل مناسبی برای وحشی گری می دانند

هاشمی طبا

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره ارزیابی اش از حواشی اخیر فوتبال ایران به ویژه مطرح شدن بحث تاثیر ضعف مدیریتی در جنجال های شهرآورد ۹۰ پایتخت بیان کرد: فضای فرهنگی ورزشگاه های ما مناسب نیست و این امر هم به دلیل آموزش و برخورد ضعیف است. یادم می آید اوایلی که بحث بستن کمربند ایمنی مطرح شد این بحث را چندان جدی نگرفتند، اما در ادامه با آموزش و برخورد درست با متخلفان بحث کمربند ایمنی هم جا افتاد. متاسفانه اکنون هم تعداد محدودی از هواداران ورزشگاه ها را محل مناسبی برای وحشی گری می دانند. با این وجود اگر با آنها تسامحی صورت نگیرد و با تیمی که هوادارانش چنین رفتاری دارند برخورد قاطعانه ای شود، دیگر هیچ هواداری جرأت نمی کند در بازی ای که مهم ترین دیدار فوتبال ایران است، به بازیکن ملی پوش حریف سنگ پرتاب کند.

این رفتارها در شأن جامعه ایرانی نیست و کمیته انضباطی باید تنبیهات شدیدتری درنظر بگیرد

او ادامه داد: البته رفتار برخی بازیکنان هم در ایجاد چنین تنش هایی تاثیرگذار است. به نظر من مسئولان کمیته انضباطی باید برخورد قاطعانه و تنبیهات شدیدتری برای اینگونه تخلفات درنظر بگیرند. برخی رفتارها به واقع در شأن فرهنگ ایرانی نیست.

فیفا و یوفا دنبال باج خواهی از ایران و سیاسی کاری هستند

هاشمی طبا

هاشمی طبا درباره الزام های فیفا برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها اظهار داشت: من اعتقاد دارم نباید بین بانوان و آقایان برای ورود به ورزشگاه ها تبعیض قائل شد و فیفا هم قوانین مشخصی در این زمینه دارد که کشورهای عضو را ملزم به رعایت آنها می کند، اما به نظر من در این میان نهادهای بین المللی مانند فیفا و یوفا دنبال باج خواهی و سیاسی کاری هم هستند.

برخی نهادها می خواهند با مطرح کردن بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها، کشورمان را تحت فشار قرار بدهند

او افزود: شنیده ام یوفا تیم های ملی و باشگاهی قاره اروپا را از بازی با تیم های ایرانی و عربستانی به دلیل محدودیت حضور بانوان در ورزشگاه ها منع کرده است. این موضوع هیچ ارتباطی به یوفا ندارد و نشان می دهد برخی نهادها می خواهند با مطرح کردن بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها کشورمان را تحت فشار قرار بدهند.

با مدیریت اصولی، شرایط حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه فراهم می شود

هاشمی طبا تصریح کرد: عربستانی ها اکنون بحث حضور بانوان در ورزشگاه های شان را حل کرده اند و در بسیاری از بازی هایی که در این کشور برگزار می شود شاهد بوده ایم بانوان هم در ورزشگاه حاضر هستند. فوتبال هم جزئی از جامعه ایرانی است و همانگونه که بانوان ایرانی به راحتی از محیط خیابان، رستوران، پارک، سینما استفاده می کنند، نباید مانع حضور آنها در ورزشگاه ها شد. من این بحث را هم که می گویند فضای  ورزشگاه ها برای ورود بانوان مناسب نیست به شکل دیگری تفسیر می کنم. اگر یک تماشاگر مرد دچار تخلفی شود، باید خانم ها را هم از حضور در ورزشگاه محروم کنیم؟ به نظر من مسئولان نباید صورت مسئله را پاک کنند. حضور بانوان در ورزشگاه ها حق آنها است، اما باید مدیریت درستی در این زمینه اعمال شود. اگر مسائل شرعی را حل کنیم منعی برای ورود بانوان نیست و با مدیریت اصولی می توان شرایط را برای حضور بانوان فراهم کرد.


بیشتر بخوانید: نمایندگان فیفا وارد تهران شدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار