شناسایی ۱۵۰۰ مورد انبار تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل از شناسایی و ثبت ۱۵۰۰ مورد انبار تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان گفت: طبق آمار۱۵۰۰ مورد انبار تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی شناسایی و ثبت شده است و در سایر بخش‌ها نیز به تفکیک باید بانک اطلاعاتی برای انبار‌ها تشکیل شود.

او افزود: برای بازرسی و شناسایی انبار‌های رسمی باید کارگروهی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شده تا عمل پایش در مسایل قاچاق شروع شود.

استاندار اردبیل گفت:رقابت در بازار جهانی، ارتقای کیفیت کالا‌های تولیدی در داخل کشور و حمایت از کالای داخلی می‌تواند از میزان کالا‌های قاچاق بکاهد.

بهنام جو بیان کرد: برای کنترل قاچاق و مصرف کالا‌های وارداتی غیرقانونی لازم است فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم نیز برنامه داشته باشیم.

او ادامه داد: کالا‌های قاچاق مکشوفه و اقلام انبار شده باید شفاف سازی شود و دستگاه‌های کشف کننده کالا‌های قاچاق نیز موظف هستند این کالا‌ها را تحویل سازمان اموال تملیکی استان دهند.

استاندار اردبیل پدیده قاچاق را به هم زننده سیستم اقتصادی جامعه بر شمرد و گفت: طبق آمار اعلام شده ۱۳۶۸ فقره پرونده در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه بیش از۸۰ درصد بارنامه‌هایی که از شرکت حمل و نقل ارسال می‌شود دارای کدپستی است افزود: در بحث نظارت و بازرسی باید اکیپ‌ها بصورت تلفیقی تشکیل شده و در رابطه با افراد دانه درشت هیچگونه اغماض نکنند.

او گفت: به منظور پیشگیری از پدیده قاچاق کالا و احتکار اقلام مورد نیاز مردم، شناسایی انبار‌های رسمی و غیر رسمی موجود در استان ضرورت دارد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کالا‌های کشف شده باید تحویل سازمان اموال تملیکی شود گفت:معمولا کالا‌های کشف شده خارجی مصرف خارجی دارند و باید با هدف صادرات به مزایده گذاشته شود.

بهنام جو ادامه داد: امید است با فرهنگ سازی مناسب با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌های متولی در جهت ریشه کن کردن قاچاق کالا‌های ممنوعه گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/ح

تعیین تکلیف ۱۳۶۸ فقره پرونده در سازمان اموال تملیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.