مدیرعامل بورس انرژی؛

۱۶ هزار میلیارد ریال آورده بنزین در بورس عرضه شد

حسینی گفت: از هفته اول مرداد امسال، هفت هزار تن بنزین به ارزش ۳۳۲ میلیارد ریال و چند روز بعد از آن این فروش به ۳۱۷ هزار تن به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال رسید.

۱۶ هزار میلیارد ریال آورده بنزین در بورس عرضه شدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی در نشست هم اندیشی بین کارگزاران بورس انرژی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان اینکه از هفته نخست مرداد  امسال به طور منسجم شاهد عرضه بنزین بوده ایم، گفت: این رقم در روز‌های اول ۷ هزار تن بنزین عرضه شده به ارزش ۳۳۲ میلیارد ریال را به خود اختصاص داد که در مدت کوتاهی، حجم عرضه به ۳۱۷ هزار تن به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: رشد این عدد طی مدت زمان نه چندان طولانی نشان از موفقیت در عرضه و تقاضای مطلوب دارد؛ اما برای استمرار این روند باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشیم که یکی از آنها، تجهیز فنی و نیروی انسانی واحد انرژی بورس انرژی است.

به گفته این مقام مسئول، اگر کارگزاری‌های بورس انرژی نتوانند شرایط لازم از نظر تجهیزات و حضور افراد متخصص را فراهم کنند، سهمی از این بازار ندارند. البته تلاش می‌کنیم تا از توان تمام کارگزاری‌ها در این راستا استفاده کنیم. البته یکی از اقدامات مهم کارگزاری‌ها استفاده از افراد متخصص و مسلط به زبان انگلیسی برای تعامل بیشتر و بهتر با مشتریان خارجی است.


بیشتر بخوانید:امروز عرضه گازوئیل در بورس انرژی انجام می شود


حسینی، یکی از اصول و قوانین بورس انرژی را حفظ اسرار مشتریان اعلام کرد: بورس فضایی امن وشفاف است؛ اما طبق ماده ۴۸ قانون بازار افشای اسرار مشتریان جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین ضمن حفظ سلامت مالی و شفافیت عرضه در فضای معاملاتی، موظف به حفظ اسرار مشتریان هستیم.

مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: بورس انرژی تا مرحله تحویل محموله به مشتری در کنار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حضور دارد.

انتهای پیام/

بورس فضایی امن وشفاف دارد 

برچسب ها: نقت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار