بهره مندی ۵ هزار ناشنوای استان اردبیل از خدمات حمایتی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل: پنج هزار ناشنوای استان از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند هستند و یک هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان با شعار «زبان اشاره برای همه ناشنوایان» گفت:شیوع شناسی ناشنوایان استان در سال ۹۴ نشان می دهد که میزان این معلولیت در استان از ۷ دهم درصد در سال ۸۴ به ۴ دهم درصد در سال ۹۴ کاهش یافته است.

او بیان کرد: تشخیص زودهنگام و قبل از ۱۴ سالگی می تواند در پیشگیری از این معلولیت موثر شود و با تجویز سمعک و گفتار درمانی از بروز معلولیت قطعی گوش جلوگیری کند.

ستاری گفت: بهترین زمان تشخیص و تجویز سمعک و یا کاشت حلزون در سن زیر ۶ سالگی است و دولت نیز در راستای حمایت از خانواده این معلولان ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی پرداخت می کند.

او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از معلولیت شنوایی در استان افزود:غربالگری شنوایی برای ۲۲ هزار نوزاد در سال ۹۷ صورت گرفته که از این تعداد ۹۷ نفر دارای افت شنوایی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون در استان برای ۲۱۶ نفر از کودکان دارای مشکل شنوایی کاشت حلزون انجام گرفته است.

ستاری از راه اندازی مرکز کودک کم شنوا خبر داد و افزود:در شهرستان‌های پارس آباد و خلخال این مرکز دایر شده و ۲۷ نفر از ناشنوایان از مرکز پارس اباد و ۱۵ نفر از مرکز خلخال خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام/ع

یک هزار و ۵۰۰ ناشنوا در اردبیل تحت پوشش بهزیستی هستند

 

 

برچسب ها: ناشنوا ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.