استاندار کردستان:

مشکلات کشاورزان جدی گرفته شود

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی این استان،گفت: رفع مشکلات و موانع نیاز به پیگیری همه جانبه دارد و مدیران باید مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان را جدی بگیرند.

مشکلات کشاورزان جدی گرفته شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی تشکل‌های بخش کشاورزی استان کردستان با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: برخی ادارات استان مقررات را سفت و سخت اجرا می‌کنند در حالیکە ضرورت دارد در این بخش از خود انعطاف نشان دهند.

او با اشاره به اینکه همیشه برای شنیدن انتقادات و مشکلات گوش شنوا داریم، افزود: قطعا با بر طرف شدن مشکلات و موانع کشاورزان تولید رونق خواهد یافت و به همین دلیل نیاز است که مشکلات این قشر به صورت ویژه دنبال و پیگیری شود.

استاندار کردستان تغییر زاویه دید مدیران استان را حلال بخش زیادی از مشکلات تولیدکنندگان دانست و ادامه داد: دید محدود مدیران خود سبب بخشی از مشکلات است و بر همین مبنا تغییر دید برای مدیران امری لازم است.

مرادنیا با بیان اینکه بخشی از دستگاه‌های اجرایی با قدرت هرچه تمام‌تر در پی اعمال مقررات برای تولیدکنندگان هستند، یادآور شد: در خیلی از استان‌های دیگر به دنبال تخفیف و انعطاف در اعمال قوانین و مقررات هستند و راه‌های کمک به تولید کننده را مد نظر قرار می‌دهند.

او با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان، بیان کرد: اگر می‌خواهیم تولید و کشاورزی کردستان و کشور رونق پیدا کند لازم است در بخش‌های گوناگون بازنگری‌های اساسی صورت بگیرد.

استاندار کردستان همچنین پرداخت تسهیلات با سود مناسب به کشاورزان را خواستار شد و گفت: سال گذشتە ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی اختصاص یافت و از محل آن تسهیلات ارزان قیمت ۶۴ میلیارد تومانی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

مرادنیا همچنین تشکل‌های کشاورزی و دیگر بخش‌های تولیدی را به الگو پذیری از کشور‌های موفق فراخواند و اظهار داشت: لازم است این تشکل‌ها تور‌هایی به کشور‌های موفق داشته باشند و از نزدیک با نوع دانش و چگونگی تولید آنان آشنا شوند.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی این استان و لزوم توجه بیشتر به رفع مشکلات تشکل‌های کشاورزی را ارائه کرد.

شماری از مسئولان و مدیران تشکل‌های بخش کشاورزی استان کردستان نیز در سخنانی به بیان مشکلات پیش روی خود در بخش‌های مختلف پرداخته و خواستار تسریع در رفع این مشکلات از سوی سازمان‌های مسئول شدند.

انتهای پیام/ز

مدیران کردستانی باید مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.