صلح اولویت دولت افغانستان است/ اگر طالبان صلح نکنند در جنگ بر آنها پیروز می شویم

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح اولویت دولت افغانستان است.

صلح اولویت دولت افغانستان است/ اگر طالبان صلح نکنند در جنگ بر آنها پیروز می شویمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان که به نمایندگی از دولت کابل در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح اولویت دولت افغانستان است.

وی اظهار داشت: حدود ۳ میلیون شهروند افغانستان با وجود تهدیدات تروریسم در چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری دموکراسی جوان ما رای دادند و کسانی نیز رای دادند که انگشتان دست‌شان در انتخابات ۲۰۱۴ توسط طالبان به خاطر رای‌دهی قطع شده بود.

وی افزود: کشورهای عضو ناتو در دو دهه گذشته در کنار افغانستان ایستادند و فرصت این را مساعد ساختند که افغانستان از جنگ بیرون آید، بازسازی شود و ما در مورد یک افغانستان جدید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، رسومات افغانی و نجات دائمی از گذشته خونین بیندیشیم.

محب تاکید کرد: از همین‌جا به طالبان و حامیان خارجی آن‌ها پیامی از مردم افغانستان دارم: با ما در روند صلح یکجا شوید، وگرنه ما به جنگ ادامه خواهیم داد و این جنگی است که ما به آن فایق می آییم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار