برداشت محصول خوش آب و رنگ انار در ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:هر کیلو گرم محصول برداشت شده انار در محل باغ بسته به نوع رقم به قیمت ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان از باغدار خریداری می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا امیری پاک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت باغات انار بارور در این شهرستان ۷۰۰ هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار بیش از ۱۲ تن محصول برداشت وپیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۴۰۰ تن محصول از سطح باغات برداشت و روانه بازار گردد.

او گفت: مناطق عمده تولید انار در این شهرستان دهسرد ، سیاهکوه ،صوغان است و ارقام عمده انار تولیدی این شهرستان شامل کیوانی ،روده‌ای ،رباب ،ملس ،خوش نوازی ،سیاهکوه و گر می‌باشد.

امیری افزود: هر کیلو گرم محصول برداشت شده در محل باغ بسته به نوع رقم انار به قیمت ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان از باغدار خریداری می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: آنچه که امسال باغات انار شهرستان را تهدید می کند حضور آفت مگس میوه مدیترانه است که در زمینه کنترل این آفت خطرناک، چندین کلاس آموزشی برای باغداران برگزار و راهکار‌های لازم به آن‌ها توصیه گردیده است.

او اظهار کرد: همت ومشارکت باغداران نقش بسزایی در کاهش خسارت وآلودگی این آفت دارد و در حال حاضر باغداران با طعمه گذاری و دفن بقایای آلوده در کنترل ومدیریت این آفت اقدام می کنند، انار ارزوئیه کاملا سالم و طبیعی تولید می‌گردد و خوش طعم و بسیار مطبوع بوده وعلاوه برمصرف داخلی به سایر استان‌ها نیز فرستاده می‌شود.

از فراورده‌های انار می‌توان به آب انار، رب انار، معجون شربت انار، انار دانه، مربا، ژله، بستنی انار، لواشک وروغن هسته انار اشاره کرد.

برداشت انار در شهرستان ارزوئیه از اوایل شهریور امسال آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

آفت مگس مدیترانه ای باغات انار را تهدید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار