مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

مهم‌ترین شرط طلبگی اخلاص است

آیت‌الله حسین نوری همدانی با بیان اینکه اخلاص اولین مسئله‌ای است که طلاب باید توجه کنند، افزود: اگر اخلاص نباشد برکت در علم وجود ایجاد نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان شامگاه سه‌شنبه در دیدار جمعی از طلاب و فضلای محمودآبادی مقیم قم با تأکید بر اینکه طلاب، جوانی، فرصت و فراغت خود را در طبق اخلاص بگذارند، افزود: همت بلند از شروط دیگر برای طلاب است.

او خواندن نماز شب را از دیگر مباحث ضروری برای طلاب و فضلا دانست و افزود: خداوند نورانیت و برکتی را برای انسان به‌واسطه اقامه نماز شب ایجاد می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی (ره) سه کتابی است که مسئولان حوزوی باید در اختیار طلاب قرار دهند، گفت: افتخار ما این است که از لشکریان امام زمان (عج) هستیم بنابراین باید سربازان خوبی برای امام باشیم.

او طلبگی را از عناوین بسیار پرافتخار دانست و اظهار داشت: اخلاق برای طلاب امری مهم است، بنابراین حضور در درس اخلاق، از دیگر لوازم طلبگی است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: زندگی پرافتخار طلاب دارای دو مرحله است که مرحله اول طلبگی و مرحله دوم به‌عنوان عالم است.

او با بیان اینکه اگر اخلاص نباشد برکت در علم وجود ایجاد نمی‌شود، افزود: اخلاص اولین مسئله‌ای است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند و جدیت در کار و تحصیل از دیگر لوازم طلبگی است چراکه انسان‌های تنبل در کار خود توفیق پیدا نخواهند کرد.

تأکید بر توجه ادبیات فارسی و عربی

‌این مرجع تقلید با بیان اینکه قلم و بیان در آینده از لوازم مهم برای طلاب است، تصریح کرد: توجه به ادبیات فارسی و عربی به طلاب کمک بسیاری می‌کند.

او ادامه داد: مسئولان حوزوی باید برای تشویق و ترغیب حفظ‌کنندگان و عمل‌کنندگان به کتاب شریف نهج‌البلاغه جایزه قرار دهند تا تقدیری از این عزیزان شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: کتاب نهج‌البلاغه از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین مطالعه این کتاب برای انسان بسیار مفید است.

او اظهار داشت: کتاب نهج البلاعه شامل مباحث زیبای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رهبری است که قابل‌استفاده است و یکی از مباحث مطروحه در این کتاب، توصیه به اقامه نماز شب است.

انتهای پیام/الف

اخلاص مهم‌ترین شرط طلبگی است/ تأکید بر توجه طلاب به نهج‌البلاغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار