کارگران آذرآب اراک خواستار تعیین تکلیف شدن

کارگران آذرآب با حضور در میدان صنعت اراک خواسته‌ های صنفی خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارگران آذرآب با حضور در میدان صنعت اراک خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

کارگران آذرآب اراک خواستار تعیین تکلیف شدن مالکیت و سهامدار کارخانه

جمعی از کارگران کارخانه آذرآب اراک در در رابطه با تعیین تکلیف نشدن مالکیت و سهامدار این کارخانه در میدان صنعت حضور پیدا کردند.

۲۸ شهریور ۹۸ سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با تعدادی از وزرا و معاونان آنان برای رفع و کاهش مشکلات صنایع استان مرکزی به ویژه هپکو انجام شده است با اشاره به مشکلات آذرآب هم گفت: سهامدار شرکت آذرآب بانک کشاورزی است و این واحد صنعتی، نیروی انسانی، حسن سابقه و تجهیزات لازم را دارد و می‌تواند با مدیریت مناسب به رونق گذشته بازگردد.

۲۱ شهریور ۹۸ سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: در نشست مشترک دیروز با مدیر عامل شرکت مپنا و مدیر عامل بانک کشاورزی در تهران مقرر شد شرکت مپنا تا ۱۰ روز آینده ارزیابی و بررسی‌های لازم را انجام دهد و نظر نهایی خود را برای پذیرفتن مدیریت شرکت آذرآب اعلام کند.


بیشتر بخوانید: دستور فوری رئیس جمهور برای بررسی موضوع هپکو 


آقازاده افزود: مقرر شد در این مدت تیمی متشکل از معاون اقتصادی استانداری مرکزی، معاون بانک کشاورزی کشور و معاون شرکت مپنا تمامی مسائل مرتبط با آذرآب را از جمله مسائل مالی، بدهی‌ها، امور مالیاتی، طلب‌های شرکت و ظرفیت‌های موجود را بررسی کنند.

او ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های شرکت آذرآب در حوزه تولید پس از بررسی همه مسائل، شرکت مپنا این مسئولیت را بپذیرد تا وضعیت مدیریت و مالکیت شرکت آذرآب اراک تعیین تکلیف شود.

استاندار مرکزی با ابراز تاسف از اینکه شرکت آذرآب در سال‌های اخیر مدیریت قوی نداشته است اضافه کرد: مدیریت قوی شرکت آذرآب کامل‌کننده صنعت نیروگاهی، بویلرسازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور خواهد بود.

۶ شهریور ۹۸ سید علی آقازاده استاندار مرکزی درخصوص صنایع و واحد‌های تولیدی بزرگ استان مرکزی به ویژه هپکو و آذرآب، گفت: از دلایل مشکلات هپکو محقق نشدن تعهدات دستگاه‌های ملی از جمله خرید ۳۰۰ دستگاه از مجموع محصولات هپکو است.

۱۵ آذر ۹۷ رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در جریان دیدار از کارخانه‌های صنعتی هپکو و آذرآب اراک گفت: مدل احیای شرکت‌های هپکو و آذرآب اراک برای رفع موانع تولید در صنایعی مانند نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد هم راه گشا است.

صنایع آذرآب جزو پیشروان ساخت تجهیزات نفت وگاز و کارخانجات

صنایع آذرآب جزو پیشروان ساخت تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و سازنده بخش‌های مختلف کارخانجات سیمان و نیروگاه‌های برق در کشور است و تاکنون برج‌ها، تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی و نیروگاهی مختلف را برای صنایع و پتروشیمی‌های سراسر کشور و پروژه پارس جنوبی ساخته است.

شرکت آذرآب اراک از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات کارخانه سیمان، بویلر، مبدل‌های حراراتی، شیر‌های سرچاهی و انواع تجهیزات فولادی است که بعد از خصوصی شدن با مشکل مواجه شد و این مشکل در سال ۹۶ به حدی شد که کارگران از شهریورماه این سال چندین بار دست به اعتراض زدند.

این مشکلات ادامه داشت تا اینکه با تعامل و همکاری کارگران و مدیران و مسئولان استانی و کشوری و رایزنی‌های فراوان سهامداران شرکت ۲۹ مهرماه ۹۶ در نشستی در دفتر مرکزی شرکت آذر آب در شهر تهران قلعه‌بانی را به عنوان رئیس هیئت مدیره و شیخ زاده را به عنوان مدیر عامل شرکت صنایع آذر آب اراک مشخص و شرکت ۱۰ مهرماه ۹۶ به خط تولید بازگشت و کارخانه فعالیت مجدد خود را آغاز کرد و دوباره با تولید محصولات متنوع رونق گرفت.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.