جام جهانی والیبال؛

وطن پرست: هواداران بیش از این انتظار داشتند / مهم است که بازی های خوب و مردم پسندی انجام شود / باخت مقابل مصر تلنگر خوبی بود

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم وطن پرست کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با، درباره بازی تیم ملی کشورمان برابر مصر در رقابت‌های جام جهان والیبال و کسب دومین شکست پیاپی گفت: باخت مقابل مصر تلنگری است برای تیم ملی و ما باید از آن استفاده کنیم تا مشکلاتی که بوده است و کارشناسان از ابتدای لیگ ملت‌ها به آن اشاره کرده بودند را بر طرف کنیم.

او افزود: درست است که هواداران انتظار‌هایی دارند  وانتظارات آن‌ها هم به حق است، ولی به نظرم ما نباید دنبال نتیجه باشیم، همه از بازی امروز تعجب کردند، زیرا مصر در رنکینگ جهانی خیلی پائین‌تر از ماست و ما از ۸ - ۹ سال پیش به این تیم نباختیم و اگر بخواهیم این مسئله را ریشه یابی کنیم می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که  بازیکنان ما از ابتدای اردیبهشت ماه در اردو هستند و در چند مسابقه مختلف هم شرکت کرده اند که ار جمله آن‌ها رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، انتخابی المپیک، جام ملت‌های آسیا و حالا هم جام جهانی بوده است.  

اگر امروز شاهد این گونه باخت‌ها هستیم به دلیل آن است که تقسیم کار و انرژی به درستی انجام نشده است 

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: در تمام مسابقاتی که نام بردم همه فشار روی یک تعداد بازیکن محدودو بود و در همین لیگ ملت‌های والیبال هم دیدیم که فشار روی ۷ - ۸ بازیکن بود، کارشناسان می‌گفتند که بازیکنان خسته می‌شوند و باید مصافت‌های زیادی را برای این رقابت‌ها طی کنند.

وطن پرست در ادامه بیان داشت: باید یک سری مسائل باید به درستی مدیریت شود  تا تقسیم کار و انرژی به درستی صورت بگیرد و امروز شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم، آن چیزی که ما شاهد هستیم و  حالا به مصر می‌بازیم عاملش آن است که بازیکنان ما از لحاظ فیزیکی و جسمانی خسته هستند و اشباع شده اند، زیرا بازی‌های زیادی انجام داده اند ما باید آسیب شناسی کنیم و ببینیم  علت چه بوده است، بازیکنان ما از لحاظ فنی نباخته اند و ما اگر با مصر ۱۰ بازی هم انجام دهیم بازی را می‌بریم، این نتیجه حاصل نبود برنامه متناسب و  تقسیم انرژی و توان بازیکنان بوده است، من تصور می‌کنم فشار  زیادی به بازیکنان آوردیم که حاصلش حالا چنین چیزی است.

وطن پرست: هواداران بیش از این انتظار داشتند / مهم است که بازی های خوب و مردم پسندی انجام شود / باخت مقابل مصر تلنگر خوبی بود

مدیریت صحیحی نباشد چنین اتفاق‌هایی می‌افتد 

کارشناس والیبال کشورمان درباره کولاکوویچ و نحوه مدیریت او  بیان داشت:  در این بازی ناین نگاه وجود نداشت که با تمام توان بازی کنیم و از تمام ظرفیت هایمان استفاده کنیم،   زیرا ما با همین جوان هایمان هم می‌توانیم این تیم را شکست دهیم، این باخت ما اشکالی ندارد و ما باید این شرایط را که اشاره کردیم حل کنیم اگر بخواهم با زبان مثال بگویم این طور می‌توان گفت که تیم در حال سرما خوردن است و حالا باید واکسنش زد، تیم ملی ما هم زمان واکسنش است و این نشان می‌دهد اگر مدیریت صحیحی انجام نشود همین می‌شود.  


بیشتر بخوانید:  تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۳/ قد بلندقامتان به روس‌ها نرسید / شکست در اولین بازی جام


هواداران بیش از این انتظار داشتند

او در ادامه عنوان داشت: ما در ست دوم و چهارم از مصر جلو‌تر بودیم و شاید بازی را می‌بردیم  این بازی  حساسیت بالایی داشت و ما از حریفان جلو بودیم بازی را باختیم  وباید این مسئله کارشناسی و بررسی شود و نقاط ضعف برطرف شود  به نظرم کادر فنی باید بعد از این مسابقات گزارش بدهد. هواداران انتظار بیش از این را داشتند.  

وطن پرست: هواداران بیش از این انتظار داشتند / مهم است که بازی های خوب و مردم پسندی انجام شود / باخت مقابل مصر تلنگر خوبی بود

او درباره بازی برابر کانادا گفت: درباره بازی باید کادر فنی تصمیم بگیرد ما دو بازی را باختیم یا باید با تمام قوا جلو برویم و نتیجه بگیریم و یا از جوان‌ها استفاده کنیم و به دنبال جوانگرایی باشیم و برد و باخت برایمان اهمیتی نداشته باشد. ولی نتایج قطعا روی اهمیت و روحیه هوادران تاثیر دارد وبه نظرم مهم است بازی را ببریم وبازی‌های خوب و مردم پسند انجام دهیم.   ما کانادا را در لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه بردیم و می‌توانیم این بازی را هم  ببریم، به امید خدا روحیه مناسب وجود داشته باشد و بازیکنان بانشاط بازی کنند و  ملی پوشان به روحیه قبل از بازی با مصر بازگردند.  


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۱ - مصر ۳/ شکست ناباورانه بلندقامتان در دومین گام / شاگردان کولاکوویچ نامطمئن و پر اشتباه!


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۱۶:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
تنها حرفی که بعد باخت میزنین همینه باخت تلنگرخوبی بود....
آخرین اخبار