جام جهانی والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۳/ قد بلندقامتان به روس‌ها نرسید / شکست در اولین بازی جام

تیم ملی والیبال کشورمان امروز در نخستین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی به مصاف روسیه رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت‌های جام جهانی والیبال بامداد امروز  به میزبانی ژاپن آغاز شد و شاگردان کولاکوویچ هم در نخستین دیدارشان از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به مصاف تیم ملی روسیه قدرتمند رفتند. این سومین دیدار ایران و روسیه از ابتدای سال بود.  

نخستین دیدار دو تیم در سال ۹۸ در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال و در ارومیه انجام شد که با برد بلند قامتان ایران همراه شد، تیم ایران در ادامه و در آخرین بازی در رقابت‌های انتخابی المپیک که می‌توانست با برد در آن سهیمه بگیرد با روسیه مرتبه‌ای دیگر بازی کرد و این بار ۳ - ۰ در سنت پترزبورگ بازی کرد.  تیم‌های ایران و روسیه در مجموع با هم ۱۵ مرتبه بازی کرده اند که حاصل آن ۱۲ برد برای روس‌ها بوده است.  

تیم ملی والیبال ایران - روسیه / گزارش لحظه به لحظه کوارتر نخست

ست نخست / ایران ۲۱ - روسیه ۲۵ 

شفیعی، یلی، مجرد، غقور، عبادی پور و قائمی ترکیب آغاز کننده این بازی بودند بازیکنان ایران  شروع خوبی در این مسابقه داشتند و علی شفیعی توانست دو امتیاز پیاپی برای کشورمان بگیرد، یرکولوف در ادامه موفق شد نخستین امتیاز را برای روسیه روی دفاعی مناسب کسب کند، آن‌ها همان طور که انتظار می‌رفت در دفاع عالی بودند و با ۲ دفاع خوب از ایران امتیاز گرفتند.

دو تیم بازی جذاب و زیبایی را در همین ابتدای کار به نمایش گذاشتند، روس‌ها که تغییرات زیادی در تیمشان ایجاد کرده بودند در دفاع و حمله خوب بودند و در برخی صحنه‌ها به راحتی امتیاز می‌گرفتند، اما سرویس‌های خوب  بازیکنان ایران و همچنین دفاع روی تور عالی باعث شد بلند قامتان ایرانی زودتر به امتیاز ۸ برسند و دو تیم به وقت اسراحت بروند.

در ادامه کار نخستین امتیاز برای روسیه به دست آمد،  روس‌ها پس از وقت استراحت قانونی بازی متفاوتی را به نمایش گذاشتند، آن‌ها نقشه هجومی ایران را خنثی کردند و با ضربات سنگین و دقیق خود و استفاده از قسمت‌های خالی دفاعی موفق شدند از ایران پیشی بگیرمد و ۱۲ - ۱۰ جلو بیافتند، همین در ادامه باعث تا کولاکوویچ برای بازگشت شرایط خوب به تیم درخواست وقت استراحت داشته باشد.

بازی سرعتی و ضربات سنگین از حریف در برخی صحنه‌ها تیم ایران را با مشکل در دفاع رو به و می‌کرد. جا به جایی و ضرات خوب، اما فاصله دو تیم را در ادامه کمتر کرد. روس‌ها در نهایت زودتر به امتیاز ۱۶ رسیدند تا دو تیم به وقت استراحت دوم بروند. سرو قامتان کشورمان در ادامه کار بهتر بودند و نخستین امتیاز را پس از وقت فنی دوم گرفتند. بازی در ادامه به تساوی کشیده شد تا حساسیت در امتیاز‌های پایانی به اوج خودش برسد.  

بازیکنان روسیه در دریافت خیلی خوب نبودند و در همین هنگام پاس‌های فوق العاده سعید معروف به ایران کمک می‌کرد تا امتیاز بگیرد. بی دقتی، اما یکی از مشکلات بود که تیم ایران در این ست با آن رو به رو بود و بار‌ها توپ بازیکنان ایران به خارج از زمین می‌رفت.

اشتباه روس‌ها بازهم باعث شد دو تیم در امتیاز ۲۰ به تساوی برسند، ضربات سنگین و دفاع عالی روی تور این تیم را ۲ امتیاز پیش انداخت، کوولووف در این ست دفاع‌های خوبی انجام داد و شرایط را برای تیم کشورمان سخت کرد. کولاکوویچ مرتبه‌ای دیگر درخواست وقت استراحت داشت و به دنبال آن بود تا تیمش بازینده این ست نباشد.

آبشار خوب ولاسو بازهم برای روسیه امتیاز در پی داشت،   آن‌ها در دفاع و ضربه عالی بودند و در نهایت ۲۵ - ۲۱ در این ست به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۲ / گزارش لحظه به لحظه ست چهارم

ست دوم / ایران ۱۸ - روسیه ۲۵ 

تیم ملی والیبال روسیه ست دوم را با کسب امتیاز آغاز کرد، بازیکنان بلندزن روسیه و مدافعان خوب این تیم شرایط سختی را زیر تور برای ایران به وجود آورده بودند، با این حال بازی پایاپای دنبال می‌شد و سرانجام تیم کشورمان با درخشش ملی پوشان از حریفش پیشی گرفت.

دو تیم بازی با برنامه و زیبایی را به نمایش گذاشتند، بلند قامتان ایرانی با استفاده از ضعف‌های موجود دفاعی روسیه امتیاز می‌گرفت. دفاع خوب روس‌ها بازهم در لحظات حساس برای ایران مشکل ساز شد و آن‌ها زودتر به امتیاز هشتم رسیدند. نخستین امتیاز در ادامه کار برای تیم ایران بود، اما دریافت نه چندان خوب ایران در برخی از صحنه‌ها برای تیم کشورمان باعث می‌شد تا امتیاز از دست برود.

فرهاد قائمی بازهم در این ست با ضربات دقیق و خوب خود اجازه نمی‌داد فاصله دوتیم زیاد شود. تیم کشورمان رفته رفته از حریفش بهتر شد و با کسب چند امتیاز پیاپی بازی را به تساوی کشاند. تیم کشورمان در ادامه اززحریف پیشی گرفت و شرایط خوبی حاکم شد. روس‌ها در ادامه کار توانستند روی دو تقاضای بازبینی از کشورمان امتیاز بگیرند. همین برای ایران اعتراض‌هایی در پی داشت. همبن اتفاقات باعث شد تا شرایط خوبی که برای ایران پیش آمده بود به دلیل وقفه ایجاد شده کم رنگ‌تر شود. کولاکوویچ هنگامی که نتیجه بازی ۱۵ - ۱۲ به سود رشد درخواست وقت استراحت فنی داشت.

کولکولوو در ادامه توپش با تور برخورد داشت و امتیاز آن به ایران رسید، غفور هم با سرویسی عالی امتیاز ۱۴ را گرفت، اما دومین سرویس او به تور برخورد کرد تا نتیجه ۱۶ - ۱۴ به سود روسیه شود و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. دریاف بد از روس‌ها در ادامه کار باعث شد تا امتیاز مهمی پس از وقت استراحت فنی برای تیم کشورمان به دست بیاید.

بازی کاملا پایپای و نزدیک دنبال می‌شد و تنها اشتباه‌های فردی در برخی صحنه‌ها باعث می‌شد اختلاف دو تیم زیاد شود. آن طور که از چهره‌ها مشخص بود پس از آن که روسیه چند امتیاز گرفت بازیکنان ایرانی دیگر روحیه قبل را نداشتند. آن‌ها به راحتی ۴ امتیاز از تیم کشورمان پیشی گرفتند وشرایط را سخت‌تر از قبل کردند. کولاکوویچ که نمی‌خواست تیمش بازنده این ست هم باشد درخواست وقت استراحت فنی دیگری داشت.

تیم ایران اگرچه در این بازی روی سرویس‌ها خوب بود و امتیاز می‌گرفت، اما اشتباهات بازیکنان شرایط را سخت‌تر می‌کرد، غیبت موسوی را در دقایقی از بازی می‌شد حس کردتیم والیبال روسیه همان طور که انتظار می‌رفت در دفاع عالی بود و ضربات خوبی هم می‌زد در نهایت در پایان یک رالی زیبا این روسیه بود که ۲۵ - ۱۸ برنده این ست شد تا نتیجه ۲ - ۰ به سود تزار‌ها شود.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۲ / گزارش لحظه به لحظه ست چهارم

ست سوم / ایران ۲۶ - روسیه ۲۴ 

تیم ملی والیبال روسیه در ادامه کار موفق شد نخستین امتیاز ست سوم را کسب کند، شاگردان کولاکوویچ در دریافت و دفقاع شرایط اول بازی را نداشتند و روس‌ها هم با چرخش بازی و با به کار گیری نفرات مختلف در خط حمله بازی را کنترل می‌کردند. بلند قامتان کشورمان هم در این میان با استفاده از فضا‌های خالی امتیاز می‌گرفتند وبازی با نتیجه ۵ -۳ به سود روسیه در جریان بود.  

مشکل دریافت بازهم در لحظاتی برای تیم کشورمان مشکل ساز بود، تیم روسیه بازی قدرتی و خوبی را به نمایش گذاشته بود و به خوبی امتیاز می‌گرفت، روس‌ها در نهایت زودتر به امتیاز هشتم رسیدند و دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. دفاع خوب روس‌ها در این بازی مشکل زیادی برای تیم کشورمان ایجاد کرده بود، روسیه در میانه‌ها این ست ۱۰ - ۵ پیش بود. با این حال سرو قامتان ایران دست از تلاش برنداشتند و تمام توانشان را به کار گرفتند و فاصله را کمتر کردند.

دریاف عالی و ضربات سرعتی روس‌ها بار‌ها این ست هم مشکل ساز شد برای آن‌ها امتیاز در پی داشت. کولاکوویچ سرانجام در حال که بازی به سود روس‌ها در جریان بود در خواست وقت استراحت فنی داشت. پس از آن تیم کشورمان موفق شد امتیاز بگیرد و فاصله کمتر شود و به ۳ امتیاز برسد. حضور پوریا یلی در ست سوم در زمین قابل توجه بود. تیم روسیه در نهایت دوباره زودتر به امتیاز ۱۶ رسید و دو تیم در این زمان به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

میلاد عبادی پور نخستین امتیاز ایران در ست سوم را گرفت؛ و پس از آن هم قائمی امتیاز دیگری برای تیم کشورمان به دست آورد. در ادامه هم بازیکنان ایرانی به بازی برگشتند و توانستند اختلاف را از میان ببرند و دو تیم در امتیاز ۱۸ برابر شوند. همین باعث شد سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

پس از آن هم بازی بسیار پایاپای و نزدیک دنبال شد و دو تیم به حساست بالا کار را دنبال می‌کردند تیم ایران در لحظات پایانی ۲۳ - ۲۲ پیش بود تیم کشورمان در لحظات پایانی پیش بود، سرمربی روسیه در همین زمان درخواست وقت استراحت فنی داشت
دو تیم در امتیاز ۲۴ به تساوی کشیده شد تا تکلیف برنده در امتیاز ۲۶ مشخص شود در ادامه ضربه بازیکنان ایران در زمین روسیه خوابید و پس از ان هم امتیازی برای ایران به دست آمد تا تیم کشورمان برنده این ست باشد.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۲ / گزارش لحظه به لحظه ست چهارم

ست چهارم /  ایران ۲۲ - روسیه ۲۵ 

نخستین امتیاز در ست چهارم برای روسیه قدرتمند بود، بازیکنان ایرانی آن طور که مشخص بود بازی متفاوتی را به نمایش گذاشتند و توانستند در همان ابتدای کار ۲- ۱ از حریفشان پیشی بگیرند. دفاع بازیکنان ایران در ادامه خوب نبود و امتیاز به روسیه رسید تا کار برابر دنبال شود. مجرد شروع خوبی داشت و باضربه قدرتی اش کار را به سود ایران جلو برد. عبادی پور هم با استفاده از فضای مناسب و ضربه قدرتی خوب کار را به یود ایران جلو برد. دریافت و دفاع ایران در این ست کاملا نتفاوت بود و همین به تیم ایران کمک شایانی داشت. سرویس محکم روس‌ها به تور برخورد کرد تا حساب کار ۵ -۳ به سود ایران شود. عبادی پور هم در ادامه سرویس بدی زد تا بازی همچنان نزدیک دنبال شود.

تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه کا موفق‌تر از حریف بود و خیلی زودتر به امتیاز هشتم رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی و قانونی اول بروند. سرمربی روسیه با استرس و هیجان زیادی از ابتدای بازی کار را دنبال می‌کرد و به داور بازی هم معترض بود. نخستین امتیاز پس از وقت قانون نخست برا تیم رو. سیه بود، ورونکوو در ادامه با سروویس قدرتی و دقیق یک امتیاز ارزشمند برای تیمش به دست آورد.

او در ادامه هم سرویس خوبی زد که دریافت مناسب آن صورت گرفت، ولی در نهایت امتیاز آن به روسیه رسید تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند. روس‌ها در این دقایق بهتر از ایران بودند و راحت‌تر امتیاز می‌گرفتند. بازی پایاپای دنبال می‌شد و روس‌ها در برخ لحظات امتیاز‌های راحتی می‌گرفتند. بازی پایاپای دنبال می‌شد. دفاع روسیه در ادامه هم عالی بود و سرانجام آن‌ها توانستند از ایران پیشی بگیرند، ارتفاع توپ آن‌ها بالا بود و کار برای بازیکنانایران بسیار سخت شده بود. کولاکوویچ در این بازی بر خلاف بازی‌های قبلی تیم ملی درخواست وقت‌های استراحت فنی زیادی داشت.

بازی دو تیم در ادامه به تساوی رسید و روسیه به امتیاز ۱۵ رسید، ایران هم کار را مساوی کرد، اما در نهایت روسیه زودتر به امتیاز ۱۶ رسید و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم در این ست رفتند. پس از وقت استراحت دوم، نخستین امتیاز برای ایران بود، پس از آن هم با دفاع خوب بازیکنان ایران هفدهمین امتیاز هم به دست آمد.

سرویس قدرتی قائمی آغا کننده یک جدال تمام عیار بود که البته به ضربه بلند بازیکنان ایران امتیازش که هفدهمین امتیاز بود به روسیه رسید. آن‌ها بار دیگر روی سرویس امتیاز گرفتند، اما روی سومین سرویس ناموفق بودند و بار دیگر کار برابر شد. کار فوق العاده بازیکنان ایرانی، بازی را به سود کشورمان جلو انداخت و همین باعث شد سرمبی روسیه درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

پس از آن سرویس امیر حسین اسفندیار به تور برخود کرد و کار در امتیاز ۲۰ برابر شد. آن‌ها در ادامه هم موفق بودند و امتیاز ۲۱ را به دست آوردند که همین باعث شد تیم ایران درخواست بازبینی را داشته باشد. در نهایت امتیازبه روس‌ها داده شد. سرویس دقیق آن‌ها امتیاز ۲۲ را هم برای این تیم در پی داشت و کار را بسیار سخت کرد. کولاکوویچ هم در این زمان درخواست وقت استراحت داشت بااین حال این روس‌ها بودند که در پایان ۲۵ - ۲۲ برنده بازی شدند و تیم کشورمان در نخستین دیارشان در جام جهانی شکست را تجربه کردند.

شاگردان کولاکوویچ باید بامداد فردا از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه به مصاف مصربرود.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۳/ قد بلندقامتان به روس‌ها نرسید / شکست در اولین بازی جام


بیشتر بخوانید: 

تیم ملی والیبال ایران - روسیه / تزار‌ها، نخستین رقیب بلندقامتان در جام جهانی

 آمادگی بلندقامتان برای عبور از خان چهارم در ژاپن/ جوان‌گرایی یا استفاده از با تجربه‌ها؟

کولاکوویچ: برای ما خیلی سخت است که در ۱۵ روز ۱۱ بازی کنیم/ همه بازیکنان ایران والیبال را به خوبی درک می‌کنند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۲۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
وقتی مربی از نوجوان های خام به جای بازیکنای با تجربه و مهم استفاده کنه، اون هم جلوی تیم اول جهان!!! معلومه که می بازیم......
نوجوان ها باید برن همون تیم امید باری کنن نه اینجا .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
دوباره والیبال ما افتاد روی خط باخت؟؟!!! چرا؟؟!!!!
چراین همه افت وخیز؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
بچه‌ها مامیدونیم بازی با قهرمان جهان خیلی سخته ولی ماهم انتظار داریم که خوب بازی کنید ولی امروز را فراموش کنید وبه بازی فردا فکرکنید انشاالله برنده بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
انشاالله برنده بشیم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
به نظر من میلاد عبادی پور درست اول ودوم بد بازی کرد وتعویض نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
مامدرسه بودیم والیبال رو ندیدیم خلاصش رو بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
اینهمه وقت داشتن تمرین درست نکردن به خودشان مغرور شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
فقط میلاد عشقه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه ضعف های اساسی اولیه بازیکنان که میبایست در سنین پائین آموزش ببینند !
ضعف های عمده :
نزدن سرویس خوب
نداشتن دفاع روی تور منسجم
عدم توپ گیری در آخر زمین
عدم پیگیری کامل و تمرکز بازیکنان
که شامل کلیه کارهای دفاعی است ضعف کلی دیده میشود ! که جز آموزشهای اولیه در والیبال هستند بازیکنان ما درست تربیت نمیشوند ! نحوه قراز گرفتن بازیکنان روی تور و عقب زمین در موقع دفاع !!! تیم ما خیلی راحت امتیاز میدهد ! چون دفاع خوبی نداریم !!!
آخرین اخبار