ابتکار رفسنجانی‌ها راهکاری برای آتش نشان‌ها

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان از رونمایی دوربین امداد چاه ساخته شده با تلاش آتش‌نشانان رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی رمضانی‌نژاد رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان، گفت: کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان موفق به ساخت دستگاه دوربین چاه شدند که این دستگاه رونمایی و وارد چرخه خدمت رسانی به شهروندان رفسنجانی شد.

او افزود: تمام مراحل طراحی وساخت این دستگاه توسط کارکنان این سازمان انجام شده ودستگاهی کاملا بومی است که برای اولین بار در سطح استان کرمان ساخته شده است.

رمضانی نژاد در زمینه موارد کاربرد و استفاده از این دستگاه بیان کرد: در مواقع سقوط افراد در چاه دوربین این دستگاه توسط کارکنان امداد و نجات سازمان آتش نشانی به داخل چاه هدایت شده و با نمایش لحظه به لحظه از عمق و موقعیت داخلی چاه و وجود مصدوم و وضعیت مصدوم بوسیله صفحه نمایشگر با خبر می‌شوند تا نسبت به انتقال مصدوم به بیرون از چاه در کوتاهترین زمان اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان از طراحی و ساخت صفر تا ۱۰۰ دوربین امداد چاه توسط آتش نشانی رفسنجان خبر داد و افزود: تاکنون در استان کرمان چنین طراحی و ساختی در این حوزه انجام نشده ضمن اینکه تهیه این دوربین ۶۰ میلیون تومان هزینه داشت که با تلاش نیرو‌های ما فقط شش میلیون تومان صرف ساخت آن شد.

رمضانی نژاد گفت: در چاه‌های عمیق حتما آتش‌نشان باید وارد چاه شود که زمانبر بود با این دستگاه با وجود مانیتوری که دارد تمام وضعیت چاه را نشان می‌دهد و زمان کوتاه‌تری برای رسیدگی به حادثه صرف می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ی

ساخت دوربین چاه در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار