کد خبر: ۷۰۹۱۰۲۹
گروه : اجتماعی » شهری
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
در گفت‌وگوی باشگاه خبرنگاران جوان با قنادان مطرح شد؛

قنادان گفت: با نزدیک شدن میزان کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی به تاکسی‌های شهرداری، در آینده رقابتی بر سر جذب راننده ایجاد می‌شود.

ایجاد رقابت بر سر راننده با عادلانه شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها در آینده نزدیکعلیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رقابتی شدن قیمت تاکسی‌های اینترنتی با تاکسی‌های شهرداری تهران پس از ابلاغ دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی از سوی هیئت دولت، گفت: در دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی تلاش شد نرخ گذرای به گونه‌ای نباشد که به مدل کسب و کار آن‌ها آسیب وارد شود به این دلیل که مردم در حال استفاده از خدمات آن‌ها هستند، لذا تلاش کردیم خدشه‌ای به قیمت‌‌گذاری پویای تاکسی‌های اینترنتی پس از ابلاغ دستور‌العمل فعالیت آن‌ها از سوی هیئت دولت وارد نشود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران گفت: در مصوبه شورای شهر تهران آمده، مبلغ کرایه باید بیشترین میزان باشد و در دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیز آمده است که آن‌ها با این قید در نرخ کرایه آزاد هستند که اگر نرخ کرایه آن‌ها از تاکسی‌های اینترنتی بیشتر باشد، باید این موضوع به اطلاع مسافران برسد و مسافران با علم بر این موضوع تاکسی خود را انتخاب کنند.

قنادان با تأکید بر مقرون به صرفه بودن کرایه تاکسی‌ها گفت: ۷۰ درصد سفرها در ساعات اوج ترافیک انجام می‌شود و نرخ کرایه باید در ساعات پیک ترافیک متناسب با زمان و مسیر تعیین شود و عملکرد شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز به این شکل است که در مکان‌هایی که عرضه زیاد و تقاضا کم است نرخ کرایه‌ها پایین و در نقاطی که تقاضا زیاد و عرضه کم است، کرایه آن‌ها بیشتر لحاظ می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر نرخ‌ کرایه‌ها پایین بیاید به طور حتم راننده برای فعالیت در آن شرکت تمایلی ندارد و به شرکت رقیب می‌رود و آن‌جا مشغول به فعالیت می‌شود و در مقابل نیز افزایش بیش از حد کرایه موجب نارضایتی مسافران می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در بخش‌هایی که رقابت آزاد است، بهتر است دخالتی در قیمت گذاری انجام نشود، گفت: نکته‌ای که ما آن‌ را پیش‌تر تذکر دادیم، این بود که پایین بودن اعداد و ارقام کرایه شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی در ابتدای شروع به فعالیت، تنها برای جذب و جلب مشتری بود و امروز نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی با تاکسی‌های رسمی تفاوت چندانی ندارد.


بیشتر بخوانید: تشریح ضوابط فعالیت تاکسی های اینترنتی پس از ابلاغ دستورالعمل هیئت دولت 


قنادان تأکید کرد: در برخی از مسیرها که نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی از نرخ مصوب شورای شهر بیشتر می‌شود، اعتراض مسافران را شاهد هستیم و این شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی را مجبور می‌کند تا نرخ خود را به نرخ مصوب شورای شهر تهران نزدیک کند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تصریح کرد: مدل‌های قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که به صورت عادلانه در ساعت‌هایی که ترافیک معابر کمتر است، نرخ آن نیز کمتر و در معابری که پر ترافیک تر هستند نرخ کرایه آن بیشتر باشد.

قنادان با اشاره به تبلیغات گسترده تاکسی‌‌های اینترنتی گفت: شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی تنها در بازه زمانی کوتاه با تبلیغات گسترده قیمت‌های خود را می‌توانند پایین نگه دارند و پس از گذشت آن زمان نرخ کرایه‌های تاکسی‌های رسمی با تاکسی‌های اینترنتی به سمت عادلانه شدن پیش می‌رود، زیرا اگر قیمت‌ها کاهش پیدا کند، رانندگان به دیگر شرکت‌های اینترنتی کوچ می‌کنند.

وی تأکید کرد: نرخ‌های عادلانه تاکسی‌های اینترنتی موجب ایجاد رقابت بر سر جذب راننده می‌شود.

انتهای پیام/

رقابتی شدن قیمت تاکسی‌های اینترنتی با تاکسی‌های شهرداری تهران

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
مگه وقتي ترافيك كمتره تاكسيا كمتر كرايه ميگيرن كه وقتي ترافيكه ميخوان بيشتر بگيرن ؟؟؟؟
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر