دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه‌های مورد نیاز در کشور چند برابر آمار موجود است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های مورد نیاز در کشور چند برابر آمار موجود است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امشب در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۲۰۰ طرح ساخت کتابخانه در کشور در دست اجرا است که تعدادی از آن‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی و شماری نیز دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

او افزود: تعداد کتابخانه‌هایی که در کشور نیاز داریم چند برابر آمار موجود است و در مجموع چهار سال گذشته ۶۰۰ کتابخانه به کتابخانه‌‎های عمومی کشور اضافه شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: روند درگیر کردن اقشار مختلف نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی رو به رشد است و با رویکردی که از چند سال گذشته دنبال کرده‌ایم کتابخانه‌ها از محلی برای تحویل و دریافت کتاب به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده که این موضوع اثر مثبتی در جامعه داشته است.

او بیان کرد: سه هزار و ۴۵۰ کتابخانه در کشور داریم که بیش از ۴۰ میلیون کتاب در آن‌ها موجود است و با رویکردی که سال‌های اخیر داشته ایم بیشتر کتابخانه‌ها طبقات کودک و نوجوان می‌شوند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با این اقدامات عادت و علاقه به مطالعه در این قشر به وجود می‌آید و در بزرگسالی نیازی به ترویج و تبلیغ کتابخوانی برای آنان نداریم.

مختارپور نقد کتاب، معرفی کتاب، نشست کتابخوانی و جشنواره رضوی را از جمله برنامه‌های مختلف این نهاد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: اکنون سه میلیون نفر عضو کتابخانه‌های عمومی کشور هستند.

او اظهار داشت: نقش‌آفرینی مثبت و موثر کتابخانه‌ها در ارتقای سلامت اجتماعی با توجه به برخی آسیب‌های اجتماعی موجود با اولویت مناطق دارای ویژگی‌های خاص و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان به عنوان نسل آینده و امید کشور از دیگر محور‌های فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی است.


انتهای پیام/ب


۲۰۰ کتابخانه در کشور در دست ساخت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.