راز زمزمه‌های مرموزی که معلوم نیست از کجا می‌آیند!

صدا‌های زیادی در اطراف ماست و تا زمانی‌که به آن‌ها توجه نکنیم، شنیده نمی‌شوند. محققان وجود این زمزمه‌ها را تاییدکرده‌اند، اما هنوز برای منبع آن‎ها به توافقی نرسیده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بخش‌های مختلفی از جهان مردم صدا‌هایی از زیر‌زمین، اقیانوس و دریا‌ها شنیده‎اند که هیچ‎وقت منشأ آن‎ها را پیدا نکرده‎اند. گاهی اوقات این صدا‌ها به‌قدری وحشت‌انگیز و مرموز هستند که مردم، محل زندگی خود را ترک می‌کنند. دولت‌ها، ارتش و دانشمندان از سراسر جهان درحال تحقیق روی این پدیده هستند، ولی تا به حال جواب قطعی را برایش نیافته‌اند.

راز زمزمه‌های مرموزی که معلوم نیست از کجا می‌آیند چیست؟


بیشتربخوانید: حقایق عجیب و وحشتناک که در دل تاریخ نهفته است!+تصاویر


زمزمه‌های مبهم در تائوس

«تائوس» شهری کوچک در نیومکزیکو است که در ظاهر تفاوتی با شهر‌های دیگر ندارد، اما کافی است یک روز را در خیابان‌هایش سپری کنید تا سروکله صدا‌های عجیب پیدا شود. از اوایل سال۱۹۹۰، بعضی از ساکنان و مسافران این شهر، صدای خفیف و آزاردهنده‎ای گزارش کرده‎اند شبیه «اووم» یا غرش خفیف موتور تراکتور که از دوردست‌ها می‌آید. آن‌هایی که تجربه شنیدنش را داشته‎اند آن را غیر‌قابل تحمل توصیف می‌کنند. این صدا هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود، شب‌ها واضح‌تر شنیده می‌شود و خواب را از چشمان اهالی می‌گیرد. ابزار‌های خاصی برای کشف منبع صدا کار گذاشته‎شده‎ که هیچ‎کدام تا حالا نتیجه‎ای نداشته است. بعضی‌ها این صدای مرموز را کمی ناراحت‎کننده تجربه می‌کنند و بعضی‎‌های دیگر دچار اختلال خواب، سرگیجه و خون ریزی بینی می‌شوند. بعید نیست کل قضیه، توهم شنیداری باشد، چون بعضی از ساکنان گفته‎اند که با دور شدن از شهر، باز هم زمزمه‌ها را می‌شنوند.

صدا‌های عجیب از اعماق دریا
صـداهـای اقیانوس‌ها
می‌تواند ناشی از لرزش کــوه‌هـای آتشفشانی، کشتی‌ها
یا پستانداران آبزی
مثل وال‌ها باشد. دانــشـمـنـدان به کمک شنود زیرآبی

سال هاست درحال بررسی این صدا‌ها هستند و منشأ خیلی از آن‎ها را پیدا کرده‎اند. صدای مرموزی، اما به اسم «Upsweep» در سال ۱۹۹۱ کشف شده‎است که هیچ توضیحی برای آن وجود ندارد. به نظر می‌آید این صدا فصلی و زمان اوج آن در بهار و پاییز باشد. سطح صدا آن قدر بالاست که می‌تواند از سراسر اقیانوس آرام ضبط شود. دو سال پیش هم اسکیمو‌ها به صدایی در اقیانوس منجمد شمالی پی بردند و خیلی نگران شدند، چون باعث ترساندن آبزیانی می‌شد که آن‎ها شکار می‎کردند. ارتش کانادا با ارسال هواپیما‌های تجسسی برای پیدا کردن منبع این صدا وارد عمل شد. با استفاده از حسگر‌ها چندساعت منطقه را جست‌وجوی صوتی کردند و متوجه هیچ نوع ناهنجاری نشدند. ارتش عملیات را متوقف کرد، اما مقامات محلی اعلام کردند که هنوز درحال بررسی هستند. به گفته آن‌ها، صدا به‌طور واضح از بستر دریا ایجاد می‌شود و احتمالا منبع آن یا تجهیزات اکتشافی معدنی است یا کار طرفداران محیط‌زیست است برای فراری دادن حیوانات از چنگال شکارچیان.

راز این زمزمه‌ها چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که صدا‌های زیادی در اطراف ماست و تا زمانی‌که به آن‌ها توجه نکنیم، شنیده نمی‌شوند. محققان وجود این زمزمه‌ها را تاییدکرده‌اند، اما هنوز برای منبع آن‎ها به توافقی نرسیده‌اند. همیشه اولین گمان درباره منشأ صدا‌های عجیب، کارخانه‌های صنعتی، خطوط گاز و برق پرفشار و دستگاه‌های بی‌سیم‌اند. در بعضی موارد آن‎ها را حاصل موج‌های فرکانس‌کوتاهی می‌دانند که از لرزه‌هایی در زمین یا جو ناشی می‌شود. برخی هم به دلایل پزشکی مثل «وزوز» گوش اشاره می‌کنند. درنهایت، اما دربرابر هر پدیده غیرقابل توضیحی همه ذهن‌ها به سمت فرازمینی‌ها و نظریه توطئه می‌رود و ادعا می‌شود که این صدا‌ها حاصل سیستم‌های مخابرات نظامی مخفیانه برای ارتباط با زیردریایی‌ها یا برنامه آزمایش اسلحه‌های مخفی است. در هر صورت تا امروز منبع صدا‌های مرموز، همچنان اسرارآمیز باقی مانده‌‏است و شاید با تحقیقات بیشتر، روزی دلایل منطقی برای آن‎ها پیدا شود.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام بچه ها منم همین مشکل رو دارم یه صدای خیلی مبهم رو بعضی وقتا بیشتر وقتی تنهام میشنوم و باعث سردرد میشه انگار که یه موتور از دور داره میاد کسی هست که مثل من باشه؟