سال تحصیلی جدید با ۶۰۰ هزار دانش آموز کرمانی/ قدردانی ازهمراهی رسانه ها

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان از حضور ۶۵۲ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل درمدارس استان، در سال جاری خبر داد.

سال تحصیلی جدید با  ۶۰۰ هزار دانش آموز کرمانی/ قدردانی ازهمراهی رسانه هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان احمد اسکندری‌نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان، در نشست خبری امروز با اشاره به نقش اصحاب رسانه در جامعه گفت: در ۴۰ سال گذشته دشمنان انقلاب و نظام همیشه به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دولت بوده و تلاش کردند یاس و نا امیدی را در جامعه حاکم کنند، اما رسانه‌ها به خوبی نقش خود را ایفا نموده و این اجازه را به دشمنان نداده اند.

اوافزود: آنچه موجب مایوس کردن دشمنان شده بیان واقعیات توسط رسانه‌ها بوده و اجازه نداده مردم را از نظام ناامید کند و به خوبی توانسته افکار جامعه را هدایت و در همه زمینه‌ها نقش آفرینی کند.

اسکندری‌نسب گفت: سال تحصیلی جدید قریب به ۷ هزار و ۷۷۰ مدرسه در استان کرمان در قالب ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس به خوبی آغاز شده و ۶۵۲ هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصیل شدند.

او با اشاره به اینکه قریب به ۴۲ هزار همکار فرهنگی در استان داریم، بیان کرد: تلاش می‌کنیم در مدارس فضایی با مهر و آرامش برای دانش آموزان ایجاد و بنا به فرمایش رهبری مدرسه بتواند کانون اساسی برای خلق دنیای آینده بوده و نقش مهمی که دارد برای رسیدن جامعه به توسعه و پیشرفت محقق شود.

مدیر کل آموزش پرورش استان بیان کرد: قریب به ۳۲ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند و با ۲۸۰ مدرسه شبانه روزی در استان رتبه اول کشور را داریم.

او افزود: تنها راهکار و میثاق نامه آموزش و پرورش، اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که هم مطالبه مردم و مسوولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری است که دردستور کار جدی ما قرار دارد.

اسکندری نسب بیان داشت: براساس این سند یکی از دستورکار‌های جدی، مدرسه محوری است و معتقدیم مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت و کانون مهارت آموزی و یادگیری و یاد دهی است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بابیان اینکه باید تلاش کنیم مدارس آباد و با نشاط داشته باشیم و بچه‌ها از آمدن و ماندن در مدرسه احساس رضات داشته باشند، افزود: انتخاب مدیران توانمند، ارزیابی کیفی مدرسه، نهادینه کردن تصمیم گیری در مدرسه، مهارت آموزی آموزش همراه با تولید، رفع موانع یاددهی و یادگیری و ... از جمله اقداماتی است که در راستای مدرسه محوری انجام می‌دهیم.

او بیان کرد: در برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و کرمان جزو نخستین استان‌هایی است که در این زمینه حرکت کرده و ۱۷ مدرسه کارآفرینی را در سال گذشته در سطح استان راه اندازی کرده ایم.

او با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی یکی از برنامه‌های ماست،تصریح کرد: در دورترین روستا‌های استان مدارس دو نفره هم داریم که ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۲۵۱ مدرسه زیر ۵ نفر داریم.

اسکندری نسب درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری یادواره شهداء در مدارس را در دستور کار داریم و اعزام ۱۰ تا ۱۵ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور را خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش وپررش استان بیان کرد: قریب به ۳۴ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و حمایت دستگاه‌های متولی در این زمینه بسیار کم است و تنها ۷ مدرسه برای دانش آموزان اتباع ساخته شده است.

انتهای پیام/ح

۶۰۰ هزار دانش آموز کرمانی مشغول تحصیل هستند

برچسب ها: مدرسه ، سال تحصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار