در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عدم استقبال متقاضیان هیأت علمی از دانشگاه‌های مناطق محروم

معاون وزیر علوم و رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی از علت عدم استقبال داوطلبان در این دوره خبر داد.

عدم استقبال متقاضیان هیأت علمی از دانشگاه‌های مناطق محرومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی که تا ۶مهر به مدت ۱۰ روز فرصت داشتند در سامانه جذب ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کنند بنابه تقاضای بسیاری از متقاضیان به ۱۰مهر تمدید شد، اما با اتمام این مهلت زمانی معاون وزیر علوم و رئیس مرکز جذب هیأت علمی اعلام کرد باتوجه به ۴۰۰ ظرفیت پذیرش هیچ متقاضی ثبت نام نکرده و ظرفیت‌ها بدون متقاضی باقی مانده است برای پیگیری این موضوع با در مصاحبه‌ای با معاون وزیر علوم علت را جویا شدیم و گفتگویی انجام دادیم.
 
محمدرضا رضوان طلب معاون وزیر علوم و رئیس مرکز جذب هیأت علمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال گفت: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته تعداد دانشگاه‌هایی که فاقد داوطلب هستند حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
او ادامه داد: ما تعداد ۱۰۰ واحد دانشگاه غیر انتفاعی داریم که در آن داوطلبان، حضور خوبی دارند، بقیه واحد‌های دانشگاهی در مناطق محروم می‌باشد که داوطلبان برای آن اعلام آمادگی نمی‌کنند و به این دلیل فایل ثبت نام این دانشگاه‌ها خالی می‌ماند.
 
رضوان طلب ادامه داد: برای اینکه برای این دانشگاه‌ها فرصتی ایجاد شود تا اعلام نیاز خودشان را بار گذاری کنند فرصتی ۱۰ روزه را ایجاد کردیم تا رقابت‌های لازم در این دانشگاه‌ها صورت پذیرد.
بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام اعضای هیات علمی تمدید شد+ اسامی رشته‌ها
معاون وزیر علوم در خصوص بکارگیری اساتید بازنشسته اضافه کرد: اساتید بازنشسته فقط در واحد‌های غیر انتفاعی بکار گرفته میشوند و نمی‌توانند در تمامی دانشگاه‌ها ادامه فعالیت و سمت دولتی داشته باشند.

انتهای پیام/

چزا ظرفیت‌های جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها بدون متقاضی ماند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار