پرسپولیس همچنان رکوددار فهرست تیم ملی فوتبال ایران/ غیبت جهانبخش و ترابی، شگفتی بزرگ ویلموتس

لیست تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با کامبوج و بحرین اعلام شد که پرسپولیسی‌ها همچنان رکورد دار هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری ۲ بازی با کامبوج و بحرین در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازیکنان زیر را به اردو دعوت کرد.

دروازه بان‌ها

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس تهران) محمد رشید مظاهری (تراکتور تبریز) پیام نیازمند (سپاهان اصفهان)

مدافعان

سید مجید حسینی (ترابوزان اسپور ترکیه) محمد حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس تهران) مرتضی منصوری (سپاهان اصفهان) میلاد محمدی (خنت بلژیک)

محمد نادری (پرسپولیس تهران) رامین رضاییان (الشحانیه قطر) مرتضی پورعلی گنجی (العربی قطر) سیاوش یزدانی (استقلال تهران)

هافبک‌ها

امید ابراهیمی (یوپن بلژیک) احسان حاج صفی (تراکتور تبریز) علی کریمی (استقلال تهران) احمد نوراللهی (پرسپولیس تهران) مسعود شجاعی (تراکتور تبریز) وحید امیری (پرسپولیس تهران) اشکان دژاگه (تراکتور تبریز) محمد محبی (سپاهان اصفهان)

مهاجمان

کریم انصاری فرد (السیلیه قطر) مهرداد محمدی (آوس پرتغال) سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ روسیه)
مهدی طارمی (ریو آوه پرتغال)

در قیاس با اردوی قبلی تیم ملی که برای بازی با هنگ کنگ برگزار شد بازیکنان شاخصی مانند سید حسین حسینی و وریا غفوری (استقلال تهران) علیرضا جهانبخش (برایتون انگلیس) و اللهیار صیادمنش (استانبول اسپور ترکیه) از فهرست تیم ملی کنار گذاشته شده اند و سه بازیکن سپاهان صدرنشین لیگ برتر (پیام نیازمند، مرتضی منصوری و محمد محبی) در کنار مهرداد محمدی که او هم در فصل نقل و انتقالات از سپاهان به تیم آوس پرتغال لژیونر شد و اکنون ستاره این تیم محسوب می‌شود جایگزین این نفرات شده اند.


بیشتر بخوانید: بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال مشخص شدند


پرسپولیس با وجود قرار گرفتن در رده هفتم جدول لیگ در این فهرست ۵ بازیکن دارد و نسبت به بازی با هنگ کنگ تنها مهدی ترابی از جمع ملی پوشان این تیم خط خورده است. قرار گرفتن نام علیرضا بیرانوند، محمد نادری، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و وحید امیری در فهرست ویلموتس سبب شده سرخ پوشان پایتخت در این زمینه رکورددار باشند.

به جز پرسپولیس و سپاهان تنها ۲ تیم دیگر لیگ برتری در فهرست جدید ویلموتس نماینده دارند.

تراکتور با حضور محمد رشید مظاهری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی، چهار ملی پوش خود را حفظ کرده، اما سهمیه استقلال با دعوت نشدن حسینی و غفوری و حضور سیاوش یزدانی و علی کریمی به ۲ بازیکن کاهش یافت.

نکته عجیب این است که شهرخودرو مشهد با وجود قرار گرفتن در جایگاه سوم لیگ همراه با تیم‌های صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، نفت مسجد سلیمان، فولاد خوزستان، سایپا و پیکان تهران، شاهین بوشهر، پارس جنوبی جم، ماشین سازی تبریز، ذوب آهن اصفهان و گل گهر سیرجان هیچ نماینده‌ای در فهرست نفرات دعوت شده ندارد.

۹ لژیونر برای بازی با کامبوج و بحرین به اردوی تیم ملی می‌آیند، اما شگفتی بزرگ این فهرست قرار نگرفتن نام علیرضا جهانبخش، وینگر تیم برایتون انگلیس است. دلیل اصلی این موضوع هم مصدومیت و البته بازی نکردن او در لیگ جزیره پس از رفع آسیب دیدگی اش است. از طرفی اللهیار صیادمنش هم پس از ۲ بار حضور در جمع ملی پوشان بزرگسال فوتبال کشورمان به دلیل بازی نکردن برای تیم استانبول اسپور در لیگ دسته دوم ترکیه بین بازیکنان دعوت شده قرار نگرفت و به احتمال فراوان در اردوی تیم ملی امید شرکت می‌کند.

لیگ ستارگان قطر همچنان با حضور مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان و کریم انصاری فرد بین تمام کشور‌های خارجی بیشترین بازیکن را در تیم ملی فوتبال ایران دارد.

پس از این لیگ هم ژوپیلر لیگ بلژیک (میلاد محمدی و امید ابراهیمی) و لیگ برتر پرتغال (مهدی طارمی و مهرداد محمدی) با ۲ بازیکن قرار می‌گیرند.

سردار آزمون و مجید حسینی هم که هفته پیش به ترتیب پیراهن زنیت در لبگ قهرمانان اروپا و ترابوزان اسپور در لیگ اروپا را تن کردند از لیگ برتر روسیه و سوپرلیگ ترکیه به اردوی تیم ملی خواهند آمد.

میلاد محمدی برای اولین بار به صورت همزمان با قل خود مهرداد در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود.

محمد محبی، پدیده این فصل لیگ برتر با ۲۰ سال سن جوان ترین، بازیکن اردوی جدید تیم ملی است و البته مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی کشورمان هم با ۳۵ سال مسن‌ترین بازیکن این تیم است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار