خسارت سیلاب به جاده‌های جنوب کرمان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب به محور‌های ارتباطی در چهار شهرستان جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب خسارت وارد کرد.

خسارت سیلاب به جاده‌های جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احسان شاهرخی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب در شهرستان قلعه گنج سبب تخریب ۱۵ آبنما در محور قلعه گنج رمشک، محور چاه المدین، ریگ چمران، بلبل آباد و شمزان به میزان ۵۰ درصد و حجم خسارت ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شد.

او افزود: سیلاب عصر دیروز و شب گذشته به محور‌های ارتباطی در چهار شهرستان جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب خسارت وارد کرد.

شاهرخی از تخریب و آسیب رسیدن به ۸ پل لوله‌ای در محور قلعه گنج به جاسک با میزان خسارت ریالی ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: در شهرستان قلعه گنج شن و گل لای سبب تخریب رادیه برید، دستک و شن زدگی ۱۳ دستگاه پل در ۷ محور ارتباطی این شهرستان شده است که میزان خسارت برآورد شده یک میلیارد تومان است.

شاهرخی از شن زدگی ۲۳ دستگاه آبنما و آب بردگی در محور‌های روستایی کهنوج به نازدشت، کهنوج به چاهریگان، کهنوج به کوتک، کهنوج به عوض آباد رودبار خبر داد و گفت: کار بازگشایی دهانه پل‌ها در شهرستان‌ها توسط عوامل راهداری در حال انجام است.

او از تخریب ۶۰۰ متر دریواسیون (هدایت کننده آب به دهانه پل‌ها) در شهرستان کهنوج خبر داد و گفت: حجم زیادی از راه‌های روستایی در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، فاریاب و قلعه گنج نیاز به تیغ زنی دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در شهرستان جیرفت هم ۳ دستگاه آبنما در محور فرعی ماران قلعه تخریب شده است که حجم ریالی خسارت ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

احسان شاهرخی افزود: در حوزه شهرستان جیرفت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ زنی دارد که با فعال شدن دستگاه‌های راهداری این مهم به تدریج و با توجه به حجم خسارت و اولویت علی رغم محدویت، کمبود دستگاه‌های راهداری و اعتبارات انجام خواهد شد.

شاهرخی تصریح کرد: در شهرستان فاریاب هم سیلاب به ۳۰۰ کیلومتر از محور روستائی مزرعه امام، محور فاریاب حرمه حاجی آباد و محور فاریاب موردان ارزوئیه هم خسارت وارد کرده است.

او از تخریب یک دستگاه ابنیه فنی در محور فاریاب _ مزرعه امام خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به این ابنیه فنی وارد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه عبور از آبنما‌های سیلابی خطر ناک است، از رانندگان خواست با توجه به اینکه همچنان شاهد ناپایداری‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها در جنوب استان در چند روز آینده هستیم در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی سرعت مطمئنه را رعایت کنند و با توجه به احتمال هدایت سنگ و شن به بستر راه‌ها جوانب احتیاط را رعایت کنند.

شاهرخی گفت: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها هم برای ارسال گزارش‌های مردمی از تخریب محور‌ها و اطلاع از وضعیت راه‌ها به صورت شبانه روزی فعال است.
انتهای پیام/ح

خسارت سیلاب به جنوب کرمان

برچسب ها: سیلاب ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار