مدیرکل امور آزمایشگاه‌ها در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد:

وجود ۳۰۰ آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه امیرکبیر

نیکبخت گفت: دارای ۳۰۰ آزمایشگاه در سه شاخه آموزشی - پژوهشی و آزمایشگاه‌های خدماتی پژوهشی دسته‌بندی است.

آزمایشگاهعلیرضا نیکبخت مدیرکل امور آزمایشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر نزدیک به صد سال قدمت و سابقه در آموزش عالی کشور دارد و هم‌اکنون دارای ۳۰۰ آزمایشگاه در سه شاخه آموزشی - پژوهشی و آزمایشگاه‌های خدماتی پژوهشی دسته‌بندی است.

او ادامه داد: ما تا به الان یک شبکه آزمایشگاهی داریم و هدف ما در این شبکه آزمایشگاهی این است که با استفاده بهینه از تجهیزات و منابع دانشگاه بتوانیم خدمات پیشرفته آزمایشگاهی را در اختیار کاربران از جمله اساتید، دانشجویان و صنعتیان بگذاریم.

نیکبخت افزود: یکی از برنامه‌های آتی دانشگاه امیرکبیر در زمینه‌ آزمایشگاه‌ها طرحی در قالب راه‌اندازی یک مجتمع خدماتی - فناوری است که برای این طرح، آماده‌سازی‌های لازم انجام شده است و در حال اخذ مصوبات آن هستیم.

مدیرکل امور آزمایشگاه‌ها با بیان اینکه تمام کار‌های فناورانه را در قالب شبکه آزمایشگاهی انجام می‌دهیم گفت: هدف آتی این است که بتوانیم یک مجتمع در قالب یک فضای فیزیکی مجزا داشته باشیم تا علاوه بر اینکه کار‌ها باسهولت بیشتر و کیفیت بالاتری انجام شود بلکه بتوانیم زنجیره تولید ثروت از علم را داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: حضور دانشجویان عالی رتبه در مراکز صنعتی کشور


نیکبخت افزود: در طراحی این مجتمع، مراکز پژوهشی نوآوری و توسعه فناوری و البته آزمایشگاه‌های تخصصی وجود دارد که یکی از موضوعات مهم در امر تولید ثروت است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار