سرمربی تیم ملی ووشو در بخش تالو:

رقابت سختی در بخش تالو در مسابقات جهانی وجود دارد/ چینی ها به دنبال بازگرداندن قهرمانی مسابقات جهانی هستند

عربی گفت: رقابت سختی در مسابقات ووشوی جهان در بخش تالو است و تالوکاران اولین حضورشان را در تیم ملی بزرگسال تجربه می‌کنند.

فرشاد عربی سرمربی تیم ملی ووشو در بخش تالو  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی شانگ‌های چین اظهار کرد: بله ما حدود ۶ مرحله در بخش تالو اردو داشتیم که این اردو‌ها اواسط تیرماه شروع شد. همچنین  بعد از مسابقات قهرمانی کشور حدود ۱۰ ووشوکار انتخاب شدند که ۷ نفر وارد اردو و ۶ ورزشکار  در تیم ملی فیکس شدند و در نهایت ۳ تالوکار را بعد از مسابقات انتخابی برای رقابت‌های جهانی انتخاب کردیم.  

ما یک بحران در بخش تالو داشتیم 

او بیان کرد: رقابت سختی در مسابقات ووشو در بخش تالو است و تالوکاران اولین حضورشان را در تیم ملی بزرگسال تجربه می‌کنند، اما تیم  دوئلین  با تجربه است و در سال ۲۰۱۷ روسیه توانسته مدال طلا بگیرد. ما یک بحران در بخش تالو داشتیم و اکثر ورزشکاران سابق بنا به دلایلی دیگر در تیم ملی نیستند. به هر حال تیم جوانی داریم و قصد داریم برای مسابقات جهانی تیم پرقدرتی را بسازیم.  


بیشتر بخوانید:نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


عربی درباره اینکه مسابقات جهانی ووشو در چین برگزار می‌شود، گفت: بله کار سختی پیش رو داریم چرا که چینی‌ها به دنبال بازگرداندن مقام قهرمانی مسابقات جهانی کازان روسیه هستند و در مسابقات آسیایی جوانان به طور علنی در داوری اتفاقاتی افتاد که سر ورزشکاران ما را بریدند. چینی‌ها در مسابقات جهانی میزبان هستند و کارمان سخت است، اما تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به موفقیت دست یابیم.

شناخت نسبی از رقبای خود در مسابقات جهانی داریم 

او درباره حریفان تیم ملی ووشو در بخش تالو و چقدر از حریفان خود شناخت دارند، گفت: تیم‌های چین، هنگ هنگ و اندولزی در بخش تالو مدال آور هستند و در مجموع کشور‌های آسیای شرقی و روسیه حریفان قدرتمند ما  محسوب می‌شوند. ما با حریفان خود در سال‌های گذشته مسابقه دادیم و شناخت نسبی از رقبای خود داریم.  

سرمربی ووشو در بخش تالو درباره اینکه امکانات در اختیار ورزشکاران تا قبل از مسابقات جهانی گذاشته شد، گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی ورزش کشورمان خوب نیست، اما فدراسیون ووشو حمایت‌های لازم را از ورزشکاران کرده است و شرایط هیچ فرقی با گذاشته ندارد و اردو‌های خوبی برگزار کردیم. ما فکر می‌کردیم شرایطمان متفاوت‌تر از قبل باشد، اما این طور نیود و حقوق‌ها و پاداش‌ها در موعد مقرر پرداخت شد.  

عربی در پایان خاطر نشان کرد: مرحله ششم و آخرین اردوی خود را قبل از اعزام به مسابقات جهانی از امروز در تهران برگزار می‌کنیم و طبق برنامه ۲۴ مهرماه عازم چین می‌شویم و روز ۲۸ مهرماه هم مسابقات ووشو را پیش رو داریم.


بیشتر بخوانید: ترکیب تیم ملی ووشوی ایران مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار