آخرین اخبار از لردگان/ معاون وزیر بهداشت: بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به HIV اقدام می‌شود/ وضعیت تحت کنترل است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به HIV در روستای لردگان مطابق با پروتکل و استاندارد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرکرد اظهار داشت: تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به HIV در روستای لردگان مطابق با پروتکل و استاندارد است و هیچ‌گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

او افزود: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به HIV اقدام می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: این روستا از جمله روستا‌هایی است که پارسال نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای امسال هم مبتلایانی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

او ادامه داد: پیگیری‌ها در عین رعایت محرمانگی اطلاعات انجام شد و ضمن ارائه آموزش‌ها و اطلاع رسانی، خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای به متقاضیان ارائه شد.

رئیسی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت و کرامت اهالی پاک و متدین این روستا گفت: افرادی با شایعه پراکنی، به مردم این منطقه بی حرمتی می‌کنند و وزارت بهداشت وظیفه خود می‌داند تمام اقدامات درمانی را در کمال احترام و رازداری به بیماران ارائه کند و در زمینه ارائه خدمات حوزه سلامت، هیچ گونه تفاوتی به لحاظ شخصیتی و شأن بیماران با سایر افراد وجود ندارد و ارائه خدمت عادلانه و شایسته را حق تمامی مردم می‌داند.


بیشتر بخوانید: 


او با بیان اینکه هیچ کمبودی در ارتباط با تأمین دارو و ارائه خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای در سطح کشور وجود ندارد افزود: با تمام توان در خدمت همه مردم هستیم و تنها تعداد معدودی از تست‌های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور مثبت بوده است.

رئیسی اضافه کرد: اقدامات جاهلانه و منحرفانه از سوی دشمنان هدایت می‌شود و ارتباطی با اهالی روستا ندارد و اهالی روستای مذکور در حال حاضر پیگیر مسائل تشخیصی و درمانی هستند.

او با اشاره به برخی نا آرامی‌ها در آن منطقه ادامه داد: اعتراضات اجتماعی و این نا آرامی‌ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روز‌ها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه‌ها برای انجام تست و آزمایشات تشخیصی هستند.

رئیسی با بیان اینکه همیشه حق با مردم است گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط و دغدغه‌های بیماران و اطرافیان آن‌ها وظیفه اطلاع رسانی، آموزش، تشخیص و درمان را به خوبی انجام دهیم و با آگاهی بخشی از هر گونه سوء‌ استفاده معاندان جلوگیری کنیم.

او با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر نمکی وزیر بهداشت از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بابت اقدام دقیق و به موقع برای شناسایی مبتلایان و شروع روند درمان بیماران گفت: همکاران ما در خط مقدم بوده و همواره مورد حمایت مجموعه وزارت بهداشت هستند.

حضور مسئولین کشوری و استانی در روستای چنار محمودی

 اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده انتظامی استان، مجید شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جعفر مردانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در جمع اهالی روستای چنار محمودی حضور یافتند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جمع اهالی این روستا گفت: ما قصد توهین به مردم را نداشته و نداریم و اگر خدای نکرده سوء تفاهمی پیش آمده عذر خواهی می‌کنیم.

او افزود: ما اینجا حضور یافتیم تا مردم روستا را از نزدیک ببینیم و مشکلات آنان را بشنویم و در کنار هم برای پیدا کردن راهکار و حل مشکل تلاش کنیم.

عباسی اضافه کرد: نگرانی مردم در این زمینه بی مورد است آزمایشات مورد نیاز برای حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستا انجام شده است و احتمالا ۹۵ درصد مردم سالم هستند.

وضعیت لردگان آرام و تحت کنترل است

بعد از ناآرامی‌های روز گذشته در شهرستان لردگان که باعث آسیب به برخی ساختمان‌های دولتی و همچنین زیرساخت‌های سطح شهر شد، طبق گزارش‌های رسیده از شهر لردگان هم‌اکنون وضعیت آرام و تحت کنترل است.

از صبح امروز با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و دیگر مسؤولان چهارمحال و بختیاری شورای تامین برگزار شده است.

درخواست اصلی مردم حضور مسئولان در بین آن‌ها و پیگیری مطالباتشان است

محمدجواد فتحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد در خصوص موضوع ابتلای تعدادی از مردم روستای "چنارمحمودی" به بیماری HIV، گفت: درخواست اصلی مردم حضور مسئولان در بین آن‌ها و پیگیری مطالباتشان است.

او افزود: حضور هوشمندانه فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) موجی از امید را در بین مردم شهرستان لردگان زنده کرد و باعث شد مردم احساس تنهایی نکنند و همین امر باعث آرام شدن اعتراضات شد.

فتحی بیان کرد: اجازه ندهیم رسانه‌های ضدانقلاب از این موضوع بهره‌ برداری سیاسی کنند، زیرا تجربیات چهل سال گذشته نشان داده این افراد دلسوز مردم نیستند و به دنبال به آشوب کشاندن کشور هستند نه حل مشکلات مردم، در واقع مشکلات مردم را بهانه ایجاد نا امنی می‌دانند.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
azar
۲۲:۳۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
اره درمان دارد داروهای ضد ویروس قوی تو بازار که سطح ویروس را تو خون خیلی کم میکند مردم روستای چنار محمود امیدوار باشند تو کل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۳:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خواهشا نویسید روستای لردگان. لردگان مرکزشهرستانه روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بالاخره علت چی بود
Iran (Islamic Republic of)
شهرام محمودی
۲۰:۲۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مردم چنار محمودی خواستار روشن شدن قضیه هستن چطور شده ک دچار این بیماری شدن و چ کسانی دست داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چی شد حالا؟
France
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
دولت باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشه
Sweden
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مگه این ویروس درمان هم دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ناراحت کنندست
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بنده خداها /*تو رو خدا کمکشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بنده خداها /*تو رو خدا کمکشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
کمکشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۷:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چن وقت بعد همه یا دشون میره و مردم میمونه مریضیشون
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
باید اقدام درست و به موقع انجام شود تا دچارخشم مردم نشود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۰۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اجازه ندهیم رسانه‌های ضدانقلاب از این موضوع بهره‌ برداری سیاسی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگه ایدزیت میکردن اینجوری حرف نمیزدی
Germany
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
درست حرف بزنیم ایدزیت یعنی چه بجای ارامش دادن به مردم با این طور حرف زدن روح وروانشون رو آزرده نکنید