دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛

بیرانوند: در این شرایط نمی‌توان فدراسیون وزنه برداری را مقصر دانست/ باید از تمام پتانسیل ورزش کشور استفاده کنیم

دبیر فدراسیون وزنه برداری درخصوص آخرین وضعیت کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی توضیحاتی داد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از رقابت‌های جهانی وزنه برداری تایلند خبری مبنی بر حذف کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی از گردونه رقابت‌های گزینشی المپیک شنیده می‌شد که البته فدراسیون وزنه برداری با رد این موضوع اعلام کرد که این ۲ ملی پوش هنوز به صورت قطعی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست ندادند، اما راه هر ۲ وزنه بردار برای رسیدن به توکیو دشوار است. 

بیرانوند: نمی‌توان در این شرایط فدراسیون وزنه برداری را مقصر دانست/ باید از تمام پتانسیل ورزش کشور استفاده کنیم


بیشتر بخوانید: وقتی فدراسیون جهانی وزنه برداری روی کیانوش و علی‌حسینی را زمین انداخت


پس از آن مشخص شد که فدراسیون وزنه برداری برای ارسال نام هر ۲ ملی پوش به مسابقات گزینشی سوئیس اقدام کرده است، اما فدراسیون وزنه برداری سوئیس با درخواست فدراسیون وزنه برداری ایران مخالفت کرده است و کورسوی امید برای رستمی و علی حسینی کمیته ملی المپیک ایران است.

اما روز گذشته جلسه‌ای در محل کمیته ملی المپیک با حضور رضا صالحی امیری برگزار شد تا آخرین وضعیت رستمی و علی‌حسینی مشخص شود. برای پیگیری این موضوع با محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت‌ و گو کردیم که او در این خصوص اظهار داشت: طی صحبت‌هایی که با کمیته ملی المپیک داشتیم، قرار بر این شد که این کمیته رایزنی‌هایی با فدراسیون جهانی داشته باشد تا هم کیانوش و هم سعید در مسابقات گزینشی سوئیس شرکت داشته باشند و باید از تمام پتانسیل‌های ورزش کشور برای حضور این ۲ قهرمان در المپیک استفاده کنیم. اما این موضوع باید در چارچوب آئین نامه فدراسیون باشد تا هم شان فدراسیون و هم شان این ۲ ورزشکار حفظ شود.

بیرانوند: نمی‌توان در این شرایط فدراسیون وزنه برداری را مقصر دانست/ باید از تمام پتانسیل ورزش کشور استفاده کنیم


بیشتر بخوانید: مرادی: از طریق کمیته ملی المپیک اقدام خواهیم کرد/ به رستمی گفتم با وزنه‌های کم شروع کند


بیرانوند درباره این که زمان ارسال اسامی شرکت کننده‌ها در این بازی‌ها به پایان رسیده است بیان کرد: بله زمان تمام شده است و به همین خاطر کمیته ملی المپیک وارد ماجرا شده است تا از طریق همین رایزنی‌ها موضوع حل شود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری با اشاره به شرکت کردن رستمی در مسابقات گزینشی المپیک در پرو گفت: رستمی در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد، اما باید توجه داشت که رقابت‌های پرو در ۶ ماهه دوم سال است و بعد از ماه نوامبر برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: رستمی: مگر فدراسیون وزنه برداری الکی است که برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک تنهایی اقدام کنم؟


بیرانوند: نمی‌توان در این شرایط فدراسیون وزنه برداری را مقصر دانست/ باید از تمام پتانسیل ورزش کشور استفاده کنیم

بیرانوند پیرامون صحبت‌هایی که این روز‌ها درخصوص کم کاری و غفلت فدراسیون وزنه برداری در ارسال اسامی وزنه برداران حاضر در مسابقات گزینشی المپیک مطرح می‌شود، گفت: من این حرف‌ها را قبول ندارم. مگر ما نام رستمی را برای رقابت‌ها جام پادشاهی تایلند ارسال کردیم؟ نمی‌شود که در این شرایطی که اوضاع بحرانی به نظر می‌رسد، فدراسیون را مقصر دانست. یعنی الآن که شرایط برای این ۲ ملی پوش خوب نیست، فدراسیون مقصر است؟


انتهای پیام/

اظهارات بیراوند درباره آخرین وضعیت رستمی و علی‌حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار