مدیرکل امور اجرایی زکات کشور مطرح کرد؛

پرداخت ۴۱۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۸

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از پرداخت ۴۱۰ میلیارد تومان زکات توسط مردم کشور خبر داد و گفت: درآمد زکات در سال ۹۷ رقمی معادل ۴۹۴ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد سراب نشین مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: دبیرخانه شورای عالی زکات کشور با اکثر دستگاه‌های عضو این شورا وارد تعامل شده و همکاری‌های مشترکی را طراحی کرده است.

سراب نشین از تشکیل شورای زکات خبر داد و افزود: امام جماعت آن محل رئیس شورا است و تلاش می‌کنیم زکات هر منطقه را در همان نقطه مصرف کنیم.

او اظهار کرد: در سال ۹۷ کل درآمد زکات کشور ۴۹۴ میلیارد تومان بود که این عدد در امسال و تا ۱۳ مهر به ۴۱۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به زمان مشابه پارسال شاهد رشد ۳۲ درصدی بوده‌ایم.

سراب نشین گفت: از مجموع ۴۱۰ میلیارد تومان، ۲۲۰ میلیارد آن زکات مال و ۱۹۰ میلیارد نیز زکات فطریه بوده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشوراز توزیع ۸۰ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده بین محرومان خبر داد و اظهار کرد: این هزینه‌ها صرف امور معیشتی محرومان، تهیه جهزیه، امور درمانی و تحصیلی و آزادی زندانیان می‌شود و باقی مبلغ صرف پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه خواهد شد.

او نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها را فرماندهان امر زکات در سراسر کشور دانست و بیان کرد: همکاران ما در مجموعه کمیته امداد سربازان این فرماندهان هستند.

انتهای پیام/ ر

پرداخت ۴۱۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۸

برچسب ها: زکات ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.