رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آرامش حاکم بر بازار میوه های نوبرانه پاییزی/کمبودی در عرضه وجود ندارد

کارگر گفت: قیمت تمامی اقلام میوه های نوبرانه پاییز به سبب فراوانی تولید نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم بر بازار میوه و صیفی خبر داد و گفت: قیمت تمامی اقلام نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است و همواره تداخل میوه‌های تابستانه و ورود میوه‌های نوبرانه موجب شده بازار از آرامش نسبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد، افزود: تنوع میوه و فراوانی عرضه منجر به ارزانی قیمت شده است که پایان محرم و صفر باید مدیریت دقیقی در امر توزیع صورت گیرد تا با ازدیاد تقاضا در برابر عرضه شاهد رشد چشمگیر قیمت نباشیم.

کارگر قیمت هر کیلو انگور بی دانه قرمز را ۹ تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۱ هزار تومان، انگور عسگری ۵ تا ۷ هزار تومان، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار تومان، انبه ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۶ تا ۹ هزار تومان، گلابی بیروتی و شاه میوه ۸ تا ۱۵ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۱۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴ تا ۹ هزار تومان، سیب گلاب ۳ تا ۷ هزار تومان، زغال اخته ۱۳ تا ۲۸ هزار تومان، پسته تازه ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان، هندوانه ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومان، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۳ هزار تا ۶ هزار تومان و خیار گلخانه‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره آخرین وضعیت بازار میوه‌های نوبرانه پاییز افزود: هم اکنون هر کیلو انار با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۴ تا ۷ هزار تومان، سیب لبنانی زرد و قرمز ۳ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، خرمالو شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، نارنگی انشو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار ۵۰۰ تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار/ روند سقوط قیمت میوه در بازار ادامه دارد


وی نرخ فعلی هر کیلو موز را ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام کرد و گفت: اگرچه قیمت هر کیلو موز در هفته گذشته با نوسان یک هزار تومانی قیمت در بازار روبرو شد، اما به طور کلی نسبت به ایام قبل از محرم کاهش داشته است.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۳ تا ۵ هزار تومان، بامیه ۵ تا ۱۱ هزار تومان، پیاز زرد و شیری یک هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، سیب زمینی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۶ تا ۱۲ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، چغندر بورش ۲ تا ۳ هزار تومان، کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کدو مسمایی ۲ تا ۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار بیان کرد: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، گوجه زیتونی ۵ تا ۸ هزار تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و گل کلم گلخانه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار تومان و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

کارگر ادامه داد: با توجه به آنکه ورود میوه‌های نوبرانه پاییز همزمان با توزیع میوه‌های تابستانه است و همچنان تقاضا برای خرید میوه‌های فصل تابستان در بازار وجود دارد، از این رو این امر موجب شده تا قیمت میوه‌های نوبرانه نوسان چندانی نداشته باشد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: اتحادیه با عرضه مستقیم محصول از مزرعه تا مصرف کننده در نظر دارد دست واسطه‌ها را کوتاه کند که بدین منظور اپلیکشنی در حال آماده سازی است که پیش بینی می‌شود بعد از ایام محرم و صفر از این طریق تامین میوه به مغازه از تعاونی انجام شود و همواره اقلام میوه با حداکثر تخفیف در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

عرضه مستقیم میوه از مزرعه تا بازار آینده ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار