آشنایی با حریف تیم ملی فوتبال ایران/ جنگجویان آنگکور با یک آرژانتینی مقابل شاگردان ویلموتس

تیم ملی فوتبال کامبوج سومین حریف ملی پوشان ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران دومین بازی خود در مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از ساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی مقابل کامبوج برگزار می‌کند.

کامبوج، ضعیف‌ترین حریف ایران در این مرحله از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است. کامبوج در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا در رتبه ۱۶۹ جهان و ۳۶ آسیا قرار گرفته است.

۴۷ سال قبل ایران و کامبوج در مسابقات جام ملت‌های ۱۹۷۲ آسیا با هم بازی کردند و از آن زمان دیگر هیچ دیداری بین این ۲ تیم برگزار نشده است. در آن رقابت‌ها که در تایلند برگزار شد کامبوج با نام قدیمی اش یعنی «جمهوری خمر» شرکت کرده و با کسب رتبه چهارم جام ملت‌ها بزرگ‌ترین افتخار تاریخ فوتبال خود را به دست آورد.


بیشتر بخوانید: رکوردی که ویلموتس برای فوتبال ایران به جا گذاشت


پیش از شروع رقابت‌های ۱۹۷۲ بین ۶ تیم حاضر در جام ملت‌ها بازی‌هایی برگزار شد که طی آن تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری محمد رنجبر توانست ۲ بر صفر کامبوج «جمهوری خمر» را شکست بدهد و راهی مرحله گروهی شود. در مرحله نیمه نهایی هم ملی پوشان فوتبال کشورمان بار دیگر مقابل کامبوج قرار گرفتند و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. مرحوم صفر ایرانپاک و پرویز قلیچ خانی برای تیمی که در نهایت عنوان قهرمانی جام ملت‌ها را کسب کرد گل زدند و تک گل تیم کامبوج را هم دوئور سوخوم به ثمر رساند.

نخستین بازی تاریخ تیم ملی کامبوج ۱۷ مارس ۱۹۵۶ برگزار شد که در آن این تیم ۹ بر ۲ از مالزی شکست خورد. برد ۱۱ بر صفر برابر یمن شمالی در ۲۹ نوامبر ۱۹۶۶ بهترین پیروزی تاریخ این تیم است و بدترین شکست کامبوج هم ۶ دسامبر ۱۹۹۵ با باخت ۱۰ بر صفر مقابل اندونزی رقم خورد.

البته بهترین و بدترین رتبه‌ای که جنگجویان آنگکور (لقب تیم ملی کامبوج) در رنکینگ فیفا داشته اند به ترتیب ۱۳۵ (مارس ۲۰۱۱) و ۱۹۸ (آگوست ۲۰۱۴) بوده است.

وضعیت سرمربیگری تیم ملی کامبوج جالب است. مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور ابتدا کیسوکه هوندا، ستاره سابق تیم ملی ژاپن را به عنوان سرمربی کامبوج انتخاب کردند، اما با توجه به اینکه بازیکن سابق تیم‌های میلان ایتالیا، زسکا مسکو روسیه، پاچوکا مکزیک، ملبورن ویکتوری استرالیا و ونلو هلند همچنان قصد بازی داشت ترجیح داد خودش امور فنی تیم ملی کامبوج را به صورت کامل زیر نظر بگیرد و کار سرمربیگری را به یکی از دوستان آرژانتینی اش یعنی فلیکس دالماس واگذار کند.

دالماس ۳۱ ساله است و از زمان برعهده گرفتن سرمربیگری کامبوج در ۹ بازی آمار ۳ برد، یک مساوی و ۵ باخت را ثبت کرده است.

خون لابوراوی با ۵۶ بازی رکوددار بازی برای تیم ملی کامبوج است و چان واساناکا که به دلیل آسیب دیدگی بازی با ایران را از دست داده با ۱۶ گل ملی رکوددار گلزنی در تاریخ تیم کامبوج محسوب می‌شود.

اوم ویچت (دروازه بان تیم وزارت دفاع ملی)، نن سوسیروث، سوئی وصال (مدافعان تیم پری خان ریچ اسوی رینگ)، هونگ فنگ (مدافع بئونگ کت)، کوچ سوکومفیک، سوس سوهانا (هافبک ناگا ورلد)، تیث دینا (هافبک ویساخا)، چهین چوئن (هافبک تیم وزارت دفاع ملی)، تیری چانسابین (هافبک فرانسوی الاصل ترنگ گانو مالزی)، پراک مونی اودوم (پری خان ریچ اسوی رینگ) و کئو سوکفنگ (مهاجم تیم ویساخا) هم از کلیدی‌ترین بازیکنان کامبوج هستند.

کامبوج در نخستین بازی اش در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل هنگ کنگ به تساوی یک - یک رضایت داد و سپس از بحرین یک بر صفر در ورزشگاه المپیک پنوم پن (پایتخت کامبوج) شکست خورد.


بیشتر بخوانید: نقش کاتالونیا از روی لباس بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برداشته شد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار