خلیلی گفت:تا کنون حدود۲۰۰ پروانه خروج موقت برای خودروی موکب‌ها صادر شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،خلیلی مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به اینکه در ۴۵ روز گذشته هزار و ۳۰۰ پروانه خروج موقت صادر شد گفت:باتوجه به تقاضای زیاد محدودیت‌های جاده‌ای و کمبود پارکینگ در عراق به درخواست ستاد مرکزی اربعین صدور پروانه خروج موقت خودرو‌های شخصی فقط به مقصد عراق تا ۳۰ مهر لغو شد، اما به مقصد کشور‌های همسایه مانند ترکیه ادامه دارد.

خلیلی افزود: به علت محدودیت‌های ذکر شده احتمالا عراق از ورود خودرو‌های با مجوز کابوتاژ نیز جلوگیری می‌کند ضمن آنکه برای ورود به عراق باید معادل ۲۰ درصد ارزش خودرو (به صورت موقت) به عنوان ضمانت بازگشت خودرو به صورت نقدی به طرف عراقی پرداخت شود.

مدیر کل گمرکات قم از ادامه صدور پروانه خروج موقت خودرو برای موکب‌های اربعین خبر داد و عنوان کرد: تا کنون حدود ۲۰۰ پروانه خروج موقت برای خودروی موکب‌ها صادر شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

 خلیلی تصریح کرد: مدیران موکب‌ها می‌توانند اظهارنامه وسایل و لوازم خروجی را نیز در قم تکمیل و تسلیم کنند و بدون انجام تشریفات گمرکی معمول از مرز مهران خارج شوند.

مدیرکل گمرکات قم یادآورشد: در این راستا تا کنون ۱۳۵ فقره اظهارنامه گمرکی به میزان ۱۵۲ تن کالای مرتبط با موکب‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/ح

لغو صدور پروانه خروج موقت خودرو‌های شخصی به مقصد عراق

برچسب ها: گمرک ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار