رسیدگی به ۳۱۴ پرونده تسخیری استان همدان از طریق کانون وکلای دادگستری استان

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: ۳۱۴ پرونده تسخیری را امسال وکلای استان رسیدگی کردند.

رسیدگی به ۳۱۴ پرونده تسخیری استان همدان از طریق کانون وکلای دادگستری استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سعید آئینه وند، رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: استقلال کانون وکلا در سال ۱۳۳۳ تشکیل  و در همدان در سال ۱۳۸۳ شکل مستقل به خود گرفت.

او با بیان اینکه در ۶ ماه امسال حدود ۱۳۰ شکایت از وکلا شده است افزود: از این تعداد ۴۰ تا کیفر خاص خورده و به دادگاه ارسال شده است و مابقی آن منع تعقیب خورده که رسیدگی می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۳۳۸ مورد پرونده تسخیری و معاضدتی را وکلای ما پیگیری کرده اند ادامه داد: از این تعداد ۳۱۴ پرونده تسخیری بوده و بقیه آن پرونده معاضدتی است.

آئینه وند با بیان اینکه دریافت پول بیش از تعرفه مصوب، بر خلاف شان و اخلاق حرفه ای وکلا است افزود: صدور کیفرخواست از سوی دادگستری جرایم عمومی را از عمده تخلف ها عنوان کرد.

او با اشاره اینکه در دوره قبل هیات مدیره کانون وکلای دادگستری، ۶ مورد پروانه وکالت تعلیق و ۳ مورد ابطال شدند افزود: علت ابطال پروانه به دلیل ارتکاب اعمال خلاف وکلا، تخلف از سوگند و دریافت وجوه به صورت مستمر بوده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان ادامه داد: دادسرا و دادگاه انتظامی مستقل بوده و هیات مدیره کانون وکلای دادگستری نقشی در صدور رای ندارد.

آئینه وند افزود: هر وکیل در طول یکسال فعالیت  خود باید ۴ پرونده تسخیری و معاضدت بر عهده بگیرد و هزینه آن نیز باید از سوی قوه قضاییه تامین شود که تاکنون رقمی پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه  مشاوره رایگان صرفن ظر از تمکن مالی به مراجعه کنندگان داده می شود ادامه داد: روزانه ۲۰ مشاوره از سوی  وکلا  این استان ارائه  می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان با بیان اینکه آزمون وکالت آبان برگزار می شود ادامه داد: امسال ۵۰ نیرو جدید جذب خواهند شد که ۳۰ درصد آنها از  خانواده ایثارگران هستند.

آیینه وند افزود:  در استان همدان ۵۵۰  پروانه وکالت صادر شده است  و ۱۳۰ کار آموز در این استان  فعالیت می کنند.

 او  با توجه به رویکرد رییس قوه قضاییه مبنی بر هر مسجد یک حقوق دان برای اجرای این طرح  آمادگی خود را اعلام کرده است.

انتهای پیام/ب

صدور ۵۵۰ پروانه وکالت در همدان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.