استاندار ایلام :

اربعین زیرساخت‌های ایلام را متحول کرد

استاندار ایلام گفت:اربعین زیرساخت‌های ایلام را متحول کرد و ما تحول عظیمی در بحث آماده شدن زیرساخت‌های اربعین داشته ایم.

اربعین زیرساخت‌های ایلام را متحول کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام  در نشست با معتمدین استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد از نقش آفرینی ملی استان ایلام دفاع کرد و گفت: این استان نقش بسیار مهم و پررنگی در شاخص‌های مختلف در حوزه‌های ملی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، اربعین، صادرات و ... دارد و بایست به این نسبت مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: بطور مثال ایلام حدود ۷.۷ مرز خشکی کشور را دارد و بیش از ۸ درصد صادرات کشور از این مرز صورت می‌گیرد و از طرفی زیرساخت‌های جاده‌ای آن ۷۰ درصد اربعین را پوشش می‌دهد و این امروز بایست مورد توجه دست اندرکاران و تصمیم سازان قرار گیرد که در محاسبات خود این شاخص‌ها را نیز لحاظ کنند و بر مبنای آن به این استان توجه کنند.

استاندار ایلام در ادامه از تحولات صورت گرفته در زیرساخت‌های اربعین استان گفت و تاکید کرد: برخی امروز انتقاد می‌کنند که در زیرساخت‌های اربعین کار خاصی صورت نگرفته است، اما ان‌ها افزایش معنادار تردد زوار در مرز مهران را به حساب چه می‌گذارند!

او با اشاره به این مطلب که در اربعین سال‌های گذشته با یک بارش مشکلات عدیده‌ای برای زوار به وجود می‌آمد، اضافه کرد: در اربعین ۹۷ با وجود طوفان سنگین حتی یک ماشین هم در گل ننشست!

سلیمانی دشتکی افزود: واضح است که یکی از دلایل اقبال زوار به سمت مرز مهران آماده شدن زیرساخت‌ها است که موجب تسهیل در تردد آسان و روان زوار شده است.

او در ادامه به نقش پررنگ ایلامی‌ها در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در آن دوران به جهت جنگ تحمیلی عملا در طول ۸ سال امکان کار عمرانی برای استان وجود نداشت و امروز می‌طلبد این عدم توسعه یافتگی جبران شود.

استاندار ایلام در پایان به افزایش سهم مدیریتی بانوان در استان اشاره کرد و یادآورشد: امروز سهم بانوان در امور مدیریتی در رده‌های مختلف بالای ۲۰ درصد است و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: استانداری ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.