۶ طرح دانشجویی با همکاری دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر و لئوبن اتریش اجرا می‌شود

شش طرح دکتری و کارشناسی ارشد با مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه لئوبن اتریش اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در دهمین جلسه از سلسه نشست‌های مکتب بوشهر با موضوع «دیپلماسی علم و فناوری»، شهر لئوبن را از شهر‌های علمی و دانشگاهی اتریش معرفی کرد که از قدیم ارتباط علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با ایران داشته و اکنون نیز ایرانیان زیادی در این شهر حضور دارند.

رضا آذین افزود: با این که دانشگاه مونتان MUL شهر لئوبن در سال ۱۸۴۰ تاسیس شده است، ولی جایگاه خاصی در شاخص‌های رسمی علمی دنیا ندارد و همه گمان می‌کنند این دانشگاه به علت میزان کم انتشار مقاله و کتاب از لحاظ علمی رتبه پایینی دارد، در حالی که این دانشگاه بیشترین میزان قرارداد‌های تجاری را به خود اختصاص داده است، اما به سبب حفظ محرمانگی اطلاعات، دستاورد‌های علمی خود را منتشر نمی‌کند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: در این دانشگاه پذیرش دانشجو دکتری براساس میانگین اعتبار پژوهشی (گرنت) استاد و صنعت در یک بازه سه ساله است و برخی استادان حتی حقوقی از دانشگاه دریافت نمی‌کنند و هزینه خود را از طریق  گرنت صنعتی تامین می‌کنند.

 آذین، با اشاره به شاخص‌های اتریش گفت: یکی از شاخص‌ترین صنایع اتریش صنعت بازیافت است به طوری که یک شرکت کوچک بازیافت زباله، گردش مالی ۶ میلیون یورویی در سال دارد.

او عنوان کرد: از مهم‌ترین دستاورد‌های فرصت مطالعاتی‌ام در کشور اتریش می‌توان به انعقاد قرارداد شش طرح دانشجویی در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین سخنرانی و نشست‌های آنلاین اشاره کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه لئوبن اتریش، گفت: تبادل دانشجو و استاد، تهیه پایان‌نامه‌های مشترک کارشناسی ارشد و دکتری، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و سخنرانی‌های مشترک علمی از جمله مواردی است که بر اساس این تفاهم‌نامه تا‌کنون صورت گرفته است و این نوع کارها را می‌توان به عنوان دیپلماسی علم و فناوری در عرصه جهانی برای ارتباط با کشور‌های دنیا دانست.

انتهای پیام/ک

همکاری علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه لئوبن اتریش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.