محسنی بندپی مطرح کرد؛

ایجاد سایت مدیریت پسماند هفتاد هکتاری در تهران/طبخ و توزیع ۲۰ هزار پرس غذا در مراسم اربعین

استاندار تهران گفت:از دیروز کار طبخ و توزیع بیست هزار غذا آغاز شده و ۱۵۰ موکب استان تهران در مسیر نجف به کربلا مستقر شده اند.

ایجاد سایت مدیریت پسماند در هفتاد هکتاربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسنی بند پی در برنامه تلویزیونی اظهار کرد:مسئولان اجرایی استان تکلیف دارند تا در میان مردم حضور داشته باشند و به مردم گزارش ارائه دهند.

محسنی بندپی گفت: تاکید رئیس جمهور است که در شرایط تحریم هیچ بنگاه اقتصادی تعطیل نشود و آن دسته از صنایع که بالای ۷۰ نفر کارگر دارد نباید تعطیل شود و در اتاق استاندار تهران به روی صاحبان صنایع و رفع مشکلات آن‌ها همیشه باز است.

وی ادامه داد:مشاور اقتصادی استاندار مستقر در طبقه ششم موظف است تا بطور مستمر مشکلات صنایع را رصد و پایش و ارائه گزارش کند.

استاندار تهران گفت: تهران به لحاظ زیست محیطی دچار چالش است و شرایط خاصی دارد و در سال گذشته موفق شدیم با کمک شهرداری تهران به ارتقای کیفی مراکز معاینه فنی شدیم که در کاهش آلودگی هوای تهران بسیار اثر گذار بود.

وی افزود:سایت مدیریت پسماند را در هفتاد هکتار را در استان ایجاد می‌کنیم و شهردار‌ی تهران مکلف به تدوین طرح جامع مدیریت پسماند ظرف مدت ۴۵ روز است.

محسنی بند پی تصریح کرد: بنگاه‌ها و صنایعی که در شعاع صد وبیست کیلومتری تهران قرار دارند کار‌های و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند می‌توانند اینکار انجام دهند؛ البته در گذشته این امکان برای آن‌ها فراهم نبود.

وی بیان کرد:با دستور رئیس جمهور هفتاد میلیارد تومان اعتبار به تکمیل تصفیه خانه تهران برای تامین آب پایدار تخصیص پیدا کرد.

استاندار تهران‌گفت: تصفیه خانه تهران که مختص به شهر‌های جنوب شرق استان است نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی افزود:با توجه به اهمیت عشایر به عنوان کانون تولید اقلام غذایی دارند مسیر عبور کوچ عشایر باید مشخص شود و درخواستی که عشایر دارند این بود که محل عرضه دام شش هزار متر مربع در شمیرانات، سه هکتار در ری و ۵ هکتار نیز در فیروزکوه جانمایی شده است و ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده به عشایر اختصاص داده شده است.

محسنی بندپی گفت:سازمان جنگل مراتع باید ممیزی جدیدی از مراتع عشایر استان داشته باشند و ظرف دو ماه باید طرح مطالعاتی ممیزی را ارائه دهند.

وی افزود: نیت استانداری تهران حمایت همه جانبه از عشایر است و منابع طبیعی مکلف است که مراتع را غیر از عشایر به هیچ نهاد دیگری اجاره ندهد.

محسنی بندپی گفت: واگذاری مراتع به نهاد‌ها موقت هستند و اجاره دادن مراتع به یک بانک توجیهی ندارد.

وی افزود: شورای هماهنگی بانک‌های استان شکل گرفت و جلسه اولیه را برگزار کردیم، اما واقعیت این است که برخی مدیران بانک‌ها شرایط جنگ اقتصادی و رونق تولید را جدی نگرفته اند.

استاندار تهران بیان کرد: با مکاتبه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم مقرر شد کارگروهی خبره اقتصادی متشکل از اساتید اقتصادی برای حل اختلاف بین ستاد تسهیل و بانک‌ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: با کمک شهردا‌ی ساختمان‌های بهاران مناطق ۵ و ۸ را واگذار کرده و شهرداری مکلف است تا بر اساس قانون نسبت به پذیرش ۶ هزار معتاد متجاهر باید اقدام کند.

استاندار تهران تصریح کرد:هفته قبل جلساتی را در فرمانداری‌های ملارد و شهریار داشتیم و پیمانکاران سه بیمارستان قول دادند تا در پایان پاییز بنای فیزیکی بیمارستان‌ها به اتمام برسد و دانشگاه علوم پزشکی هم قول داد تا نسبت به تکمیل کادر پزشکی این بیمارستان‌ها اقدام کند.

وی افزود:استانداری تهران در شهر نجف که مبدا ورودی زوار اربعین است مشغول خدمت رسانی است و در سه منطقه این شهر مشغول خدمت رسانی در اسکان و تغذیه به زائرین هستیم.

محسنی بندپی گفت:از دیروز کار طبخ و توزیع بیست هزار غذا آغاز شده و ۱۵۰ موکب استان تهران در مسیر نجف به کربلا مستقر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار