نسخه؛

از کلاس های بدون معلم و کتاب تا دانشگاهی عریض و طویل بدون سرویس حمل و نقل

در نسخه این هفته به موضوع نبود معلم در مدارس، آغاز سال تحصیلی بدون کتاب و دانشگاه بدون سرویس حمل و نقل پرداختیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول مهر پیامک‌های فراوانی به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ برایمان ارسال شده بود مبنی بر اینکه برخی از مدارس اطراف تهران هنوز معلم ندارند.

چالش نبود معلم در مدارس شهرستان های تهران

ما این موضوع را به گوش صیدلو مدیر آموزش پرورش شهرستان‌های تهران رساندیم و به همراه ایشان راهی یکی از این مدارس شدیم و دانش آموزان مدرسه اذعان داشتند که با وجود گذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی هنوز معلم ندارند و دانش آموزان سال بالایی کلاس را اداره می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در واکنش به این مسئله به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: مجوزی از وزارتخانه گرفتیم تا اگر در استان‌های دیگر معلم مازاد بر نیاز وجود داشت برای همکاری به ما معرفی کنند و وزارت آموزش و پرورش هم ۱۵۰۰ نفر را به ما معرفی کردند تا مشکل مدارس و کلاس های بی معلم حل شود.

آغاز سال تحصیلی بدون کتاب

همچنین پیامک‌های بسیاری درباره  نبود کتاب‌های درسی دانش آموزان با وجود گذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی به دستمان رسیده بود.

امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش  گفت: در ابتدا تصور این بود که برخی از دانش آموزان ثبت نام نکرده‌اند، اما با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد، مسئولان توزیع کتب هنوز حواله‌ها را واریز نکردند.

دانشگاهی بزرگ بدون سرویس حمل و نقل

مورد بعدی اعتراض ۷۰۰ دانشجو دانشکده پتروشیمی دانشگاه بجنورد بود که در فضای مجازی سر صدا کرد، چرا که فضای ۱۶۰۰ هکتاری دانشگاه بدون وسیله ایاب و ذهاب است.

وزیر علوم در این باره اظهار کرد: حالا اتفاقی رخ نداده است و چند دانشجو از سرویس جا مانده‌اند.

با پاسخی که به ما دادند متوجه شدیم که کلا در جریان ماجرا نیستند و ما هم این موضوع را از روابط عمومی دانشگاه پیگیری کردیم.

مسئول روابط عمومی دانشگاه در این باره بیان کرد: اکنون در حال رایرنی با شرکت‌های خصوصی هستیم و حتما از شنبه سرویس‌ها آماده حمل و نقل دانشجویان خواهند بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با سلام
کمبود معلم در شهر ما اصفهان هم وجود دارد و اکنوا بیشتر مدارس معلم ادبیات ندارند.
آخرین اخبار