مجیدی: افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است/مسائلی در تیم امید دیدم که در ۲۰ سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید کشورمان در خصوص مسائل مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد مجیدی درباره دلایل استعفایش از سرمربیگری تیم ملی فوتبال امید بیان کرد: پس از بازی‌های فصل قبل استقلال، امیرحسین فتحی به من گفت می‌خواهم برای این تیم مربی خارجی بیاورم و او هم ترجیح داده دستیار ایرانی نداشته باشد و کمک‌های خودش را به ایران بیاورد. من هم به مدیرعامل استقلال گفتم این موضوع حق مسلم سرمربی است.

او افزود: مشغول مذاکره با یک تیم لیگ برتری بودم که امیر مهدی علوی و حمید استیلی از سوی فدراسیون فوتبال با من تماس گرفته و درباره تیم امید صحبت کردند. تنها درخواست من از استیلی این بود که یک مربی بدنساز و یک تمرین دهنده اسپانیایی در کنارم باشند که استیلی موافقت کرد.


بیشتر بخوانید: افشاگری‌ جنجالی مجیدی علیه استیلی و مسئولان فدراسیون فوتبال/ هدیه بزرگ سازمان لیگ به پرسپولیس از دید مدیر عامل استقلال


مربی‌ای که می‌خواستم برای تیم ملی امید بیاورم، سابقه فعالیت در اسپانیول را داشت

مجیدی ادامه داد: مربی‌ای که می‌خواستم برای تیم ملی امید بیاورم فردی بود که سابقه فعالیت در رده‌های ۱۸،۱۹ و زیر ۲۳ سال باشگاه اسپانیول اسپانیا را داشت. این مربیان حرفه‌ای هستند و قرارداد ۶ ماهه نمی‌بندند، اما فدراسیون فوتبال گفت باید قرارداد به این مدت باشد و برای مبلغ هم روی ماهانه ۷ هزار یورو توافق کردیم. پس از آنکه محمدرضا ساکت قبول نکرد با مربی مدنظر قرارداد یک ساله ببندیم با یک مربی صربستانی که هشت سال در تیم‌های پایه رئال مادرید کار کرده است صحبت کردم. در اسپانیا با او جلسه گذاشتم و درخواست کردم به من کمک کند. مربی صرب هم پذیرفت برای ۵ ماه با همان ۷ هزار یورو همکاری کنیم. کل مبلغ قرارداد او ۳۵ هزار یورو می‌شد که ۲۰ درصد هم برای مالیات کسر می‌شد.

سرمربی سابق تیم ملی امید تصریح کرد: بازهم ساکت گفت فدراسیون فوتبال بودجه پرداخت حقوق این مربی را ندارد. حتی به ساکت گفتم می‌توانید حقوق او را از قرارداد من کسر کنید که بازهم قبول نکرد. اردوی اول و دوم را من و فرشاد ماجدی برگزار کردیم. چهار بار با مسئولان فدراسیون صحبت کردم و از آن‌ها خواستم برای اردوی سوم دستیار مدنظرم را کنار من قرار بدهند.

هیچکدام از پیشنهاد ها برای دستیاری ام را قبول نکردم

مجیدی افزود: مرتضی محصص بار‌ها از من درخواست کرد فریدون معینی را به عنوان دستیار کنارم داشته باشم، اما ۳،۴ بار با او صحبت کرده و گفتم اجازه بدهید دستیارم را خودم انتخاب کنم. یک روز به ساختمان پک رفتم و محصص در اتاقی به من گفت اگر می‌خواهی تیمت به المپیک برود می‌توانی از تجربه معینی استفاده کن؛ به محصص گفتم اجازه بده من روی این موضوع فکر کنم و به شما اطلاع می‌دهم که این کار را انجام ندادم.

او ادامه داد: یک روز هم با محصص در اتاقم نشسته بودیم که اکبر محمدی آمد و گفت یک راه بیشتر برای اینکه به المپیک بروی نداری و آن هم انتخاب دستیاری است که من معرفی می‌کنم. گفتم چه کسی مدنظرت است که گفت همین مرتضی محصص. ساکت هم علیرضا امامی فر را پیشنهاد داد که هیچ کدام از این پیشنهاد‌ها را قبول نکردم.

کجای دنیای سراغ دارید که سرپرست تیم، مدیر فنی هم باشد

مجیدی با اشاره به نقش حمید استیلی در تیم ملی امید بیان کرد: کجای دنیا چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی سراغ دارید که سرپرست تیم مدیرفنی هم باشد. به هیچ وجه چنین چیزی نداریم و مانده ام چه کسی در فدراسیون فوتبال چنین پست‌هایی را تعریف کرده است. یک جلسه که با حضور میرشاد ماجدی و امیرمهدی علوی برگزار شد، دیدم حمید استیلی ناراحت است. دلیل ناراحتی اش را پرسیدم که جواب داد چرا ارنج تیم امید را در بازی دوستانه با تیم ملی بزرگسالان با من هماهنگ نکردی؟ گفتم لزومی ندارد چنین کاری انجام بدهم چراکه سرمربی من هستم و خودم ارنج می‌کنم. استیلی گفت چگونه ترکیب را با فرشاد ماجدی چک کردی که جواب دادم او دستیارم است و کسی ارنج را با مدیرفنی یا سرپرست تیم چک نمی‌کند. بر فرض که سرپرست تیم مدیرفنی هم باشد. کجای دنیا مدیرفنی لباس ورزشی پوشیده و در زمان تمرین وسط زمین می‌آید؟

او افزود: من این موضوع را هم می‌گویم قبول، اما دیگر کجای دنیا مدیرفنی یا سرپرست جلسه فنی برای تیم برگزار می‌کند؟ پیش از اعزام تیم به ازبکستان استیلی در جلسه‌ای شروع به صحبت درباره اصول دفاعی کرد. از او پرسیدم مگر می‌دانی اصول دفاعی تیم من چیست که با بازیکنان صحبت می‌کنی یا با خودم برگزاری جلسه آنالیز را هماهنگ کردی؟

افرادی در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است

سرمربی سابق استقلال تهران افزود: می‌گویند فرهاد مجیدی تجربه ندارد و فنی نیست، اما من در کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید چه چیزی یاد بگیرم؟ افرادی در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است. من در لندن کلاس رفته و ۷ ماه با هزینه شخصی برای اینکه کار یاد بگیرم در باشگاه اسپانیول حضور داشتم. در این شرایط باید به ایران بیایم تا حمید استیلی شب بازی به من بگوید موبایل بازیکنان را جمع کنید. به دلیل اینکه ۲ نفر از بهترین بازیکنان تیم امید زمان سرمربیگری کرانچار موبایل‌های خود را در اختیار استیلی قرار ندادند از اردو اخراج شدند.

مسائلی در تیم امید دیدم که در ۲۰ سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم

او افزود: مسائلی در تیم امید دیدم که در ۲۰ سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم. این آقایان چند نفر هستند. پس از باخت به ازبکستان هجمه‌ها علیه من شروع شد. من تک و تنها هستم. نه رسانه دارم. نه با خبرنگاری دوست هستم و نه سایت‌های زنجیره‌ای را برای صبحانه دور هم جمع می‌کنم. در این مدت یک نفر عضو کمیته فنی از من حمایت نکرد.

مجیدی افزود: ۲ هفته پس از شروع لیگ می‌خواستم ۲ بازیکن را برای بازی با ازبکستان به تیم ملی امید دعوت کنم، اما به من گفتند نمی‌توانی چنین کاری انجام بدهی چراکه پیش از این برای بازیکنانی که می‌خواهند به این کشور بروند طبق نظر حمید استیلی روادید گرفتیم. در این سه اردو ۷۰ تا ۸۰ بازیکن را به تیم ملی امید دعوت کردیم که از بین آن‌ها حدود ۸۰ درصد به هیچ وجه در لیگ برتر بازی نکرده اند. از ۱۱ بازیکنی که مقابل ازبکستان بازی دادم ۸ بازیکن برای اولین بار در طول این فصل در ترکیب ثابت به میدان رفته اند.

 پس از بازی تیم امید با بزرگسالان فهمیدم حمید استیلی مدیرفنی تیم است

مجیدی تصریح کرد: فیلم جلسه آنالیز برگزار کردن استیلی را دارم و می‌توانم آن را به مردم نشان بدهم. من پس از بازی تیم امید با بزرگسالان فهمیدم حمید استیلی مدیرفنی تیم است. بر فرض هم که سمت او این باشد کجای دنیا وقتی سرمربی داخل زمین است مدیرفنی با لباس ورزشی داخل زمین می‌شود و به بازیکن نکته می‌گوید؟

او افزود: استیلی می‌گفت امید نورافکن باید دفاع وسط بازی کند، اما من گفتم به هیچ وجه امید را در این پست بازی نمی‌دهم. عارف آقاسی، اکنون بهترین دفاع وسط تیم امید است و در تمام دیدار‌های فولاد ثابت بازی می‌کند، اما ساکت می‌گفت او اردو را ترک کرده و نمی‌گذارم به تیم ملی امید بیاید. قبل از اعزام به ازبکستان به ساکت زنگ زده و خواهش کردم با توجه به اینکه تیم من دفاع ندارد عارف عذرخواهی کند و با ما به این کشور بیاید، اما ساکت قبول نکرد و گفت امکانش نیست. اکنون چه اتفاقی رخ داده که با جدایی من آقاسی هم به تیم ملی امید دعوت شد.

اگر اصولم را زیرپا می‌گذاشتم اکنون بهترین مربی بودم

سرمربی سابق تیم ملی امید گفت: با من جوان این کار را کردید، ولی با سایر افراد نکنید. اگر کل رسانه‌های دنیا هم علیه من بنویسند اهمیتی ندارد و کار خودم را می‌کنم. این افراد که برای نیمکت تیم ملی امید احترام قائل نشدند، اما من به حرمت بازیکنان تیم ملی امید استعفاء دادم. اگر اصولم را زیرپا می‌گذاشتم اکنون بهترین مربی بودم و کنار این آقایان کار می‌کردم.

تاج خیلی ضعیف عمل کرد

مجیدی افزود: تمام این مسائل را به مهدی تاج گفتم، اما او به عنوان رئیس فدراسیون و نفر اول فوتبال مملکت در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرد. از طرفی روزی که مرا انتخاب کردند کیکاووس سعیدی از کمیته ملی المپیک هفت صبح صحبت کرده و می‌گوید با ما هماهنگ نشده است. اکنون که استیلی سرمربی شده با او هماهنگ شده است؟ از افرادی مانند سعیدی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرند می‌خواهم یک بازی رده سنی امید را ببینند. من رفته ام و دیده ام برخی بازیکنان روی موکت بازی کرده و پس از اینکه داور سوت پایان را می‌زند، آن موکت را جمع می‌کنند.

او افزود: آقایان فکر جوان‌های کشورمان باشید. اینکه رسانه‌ها را برای کوباندن یک نفر دور میز صبحانه تان جمع کنید برای من اهمیتی ندارد. اگر ۱۰۰ برابر بدتر از این اقدام‌ها را هم انجام می‌دادید خودم پای اصولم ایستاده و در تیم امید نمی‌ماندم. این‌ها واقعا چند نفر هستند و به قول معروف چند نفر به یک نفر.

تیمی که ۷۰ درصد بازیکنانش در لیگ برتر بازی نمی‌کنند چگونه می‌توانید بشناسید

مجیدی ادامه داد: تیمی که ۷۰ درصد بازیکنانش در لیگ برتر بازی نمی‌کنند چگونه می‌توانید بشناسید. با توجه به اینکه بازی‌ها را می‌دیدم فهرستی که من تهیه کرده بودم با فهرستی که روز گذشته بیرون آمد خیلی متفاوت بود. یک بازیکن فولاد خوزستان در پست دفاع راست امسال در تمام بازی‌ها حضور داشته است، اما در فهرست استیلی نیست. من باید بازی‌ها را می‌دیدم و براساس داشته هایم بازیکن انتخاب می‌کردم.

مجیدی در پایان گفت: کمیته فنی می‌گوید به من برنامه بده. آقایان شما سردرنمی آورید که من می‌خواهم چه کار کنم و سواد ندارید. اکبر محمدی در تیم جوانان تهران ذخیره بوده است و مرتضی محصص هم از روزی که من دوستش یعنی معینی را به عنوان دستیار انتخاب نکردم، مرا مربی ضعیفی دانست. من فوتبالم را از تیم بهمن و زمانیکه استیلی بازیکن آن بود شروع کردم و همیشه هم حرمت نگه می‌دارم، اما فوتبال اصولی دارد و اگر یک نفر را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کنید باید به او احترام بگذارید. حمید استیلی می‌گوید من روی کار مجیدی نظارت می‌کردم، اما اگر اسم این حرکت که او بازیکن را از روی نیمکت بلند کند می‌شود نظارت از همه عذرخواهی می‌کنم. با جوان‌هایی که می‌خواهند در فوتبال کار کنند اینگونه رفتار نکنید

انتهای پیام/

صحبت های مجیدی در برنامه فوتبال برتر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار