مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: زنان موکب‌دار در مسیر مرز‌های شلمچه و چذابه به ارائه خدمات در ایام اربعین می پردازند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: مواکب زنان جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین در ۲ پایانه مرزی استان و همچنین در بین راه، راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به همکاری زنان و مردان در مواکب اربعین حسینی بیان داشت: تعدادی از این موکب‌ها به صورت مشارکتی با کمک زنان و مردان فعالیت می‌کنند و علاوه بر مواکب زنان خوزستانی، مواکبی نیز با حضور زنان دیگر استان‌ها در این مسیر‌ها فعالیت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: اقدامات زنان در این مواکب شامل پخت نان و تهیه غذای، دوخت و دوز، تعمیر لباس، کیف، کفش زائران توزیع چادر برای زنان زائری که چادر همراه خود ندارند انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: زنان مبلغ از حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی در مواکب زنان حاضر و به سوالات و مسائل زائر پاسخ می‌دهند.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه اقلام و مواد غذایی در اختیار مواکب که در سامانه عتبات عالیات ثبت شده قرار می‌گیرد گفت: مواکب بین‌راهی که بعضا در سامانه عتبات عالیات ثبت‌نام نشده‌اند برخی در دریافت اقلام و مواد غذایی دچار مشکلاتی هستند که در این زمینه به فرمانداری‌ها اعلام کرده‌ایم در توزیع مواد غذایی و اقلام به صورت ویژه‌تری مواکب زنان را پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/م

ارائه خدمات از سوی بانوان موکب دار به زوار اربعین

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.