وزیر علوم در پاسخ به سعیدی:

دانشجویان تحصیلات تکمیلی منشأ تحول در توسعه دانشگاه‌ها هستند/ برای اشتغال دانشجویان ارتباط مناسبی با بخش صنعت برقرار کرده‌ایم

غلامی گفت: ساز و کار مناسبی برای ارتباط با بخش صنعت در دستور کار داریم تا دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به کارآفرینی بپردازند.


دانشجویان تحصیلات تکمیلی منشأ تحول در توسعه دانشگاه‌ها هستند/ برای اشتغال دانشجویان ارتباط مناسبی با بخش صنعت برقرار کرده‌ایمبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در جلسه علنی امروز پارلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم توجه و ضعف در ارتقاء رشد کیفی اساسی و همچنین ضعف در امکانات رفاهی دانشجویان دکترا، اظهار کرد: معتقدم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی منشأ و مبدأ تحول در توسعه دانشگاه‌های ما هستند و آثار آنها موجب رشد علمی کشور بوده و موجب افتخار وزارت علوم است.

وزیر علوم با اشاره به معضل اشتغال دانشجویان گفت: مسئله اشتغال دانشجویان از حوزه وزارتخانه ما خارج است، اما ما برای افزایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اشتغال برنامه‌های مهمی تدارک دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: فارغ التحصیلان دانشگاه امنیت شغلی ندارند/ علم و دانش باید در کشور تولید ثروت کند 

او تصریح کرد: ظرفیتی که از طریق صندوق رفاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اختیار ما قرار دارد را به آنها ارائه می‌دهیم، اما قبول دارم که علی رغم تلاش‌های صورت گرفته امکان حمایت کامل با توجه به ظرفیت‌های موجود وجود ندارد.

غلامی تصریح کرد: ما برای بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان ساز و کاری برای ارتباط با بخش صنعت داریم تا آنها بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به کارآفرینی بپردازند.

وزیر علوم ادامه داد: معتقدم که جایگاه علمی کشور توسط استادان و دانشجویان به دست آمده و باید از جایگاه آنها حمایت شود.

او بیان کرد: باید ارزش دانشمندان و نخبگان را با حمایت از آنها نشان داد، اما قبول دارم که اگر بخواهیم شرایط نخبگان را در داخل و خارج مرز‌ها مقایسه کنیم تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، اما با این حال نخبگان ما علایق خود را با آب و خاکشان معاوضه نمی‌کنند.

غلامی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم حمایت بیشتری از دانشجویان دکترا و نخبگان داشته باشیم، اما اینکه بعضی از نخبگان علاقه دارند که در خارج از کشور بمانند از اختیار ما خارج است و قطعاً جاذبه‌های کشور‌های خارجی در این زمینه بی تأثیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار